خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

جاذبه اباعبدالله(ع) درآینده‌ کره زمین را تسخیر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۴۰۵۹

گرچه دشمن همواره در حذف نام و راه سالار شهیدان تلاش کرده است اما امروز به خوبی می بینیم که چگونه معادلات آنها به هم ریخته و گویا زمانی که ایشان در یکهزار و 400 سال قبل چهار فرسخ در چهار فرس زمین کربلا را از مالکانش خریداری کردند از چنین روزی خبر داشتند.

ایلنا - كاشان: نماینده ولی فقیه  و امام جمعه  کاشان گفت: جاذبه، قدرت و نفوذ اباعبدالله(ع) در آینده‌ای نزدیک کره زمین را تسخیر می‌کند.

به گزارش خبرنگارایلنا در كاشان «  آیت‌الله عبدالنبی نمازی » در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در این شهرستان با اشاره به حضور 17 میلیون زائر در کربلا به مناسبت اربعین حسینی اظهار داشت: این زائران تنها عرب‌های عراق، شیعیان ایران، پاکستان و افغانستان نیست بلکه در میان آنها بودائی‌ها و مسیحیان دهها کشور دیگر نیز حضور داشتند که بیانگر گسترش جاذبه امام حسین(ع) در دنیاست.

وی با تشریح تلاش‌های دشمن در طول تاریخ برای محو کردن نام اباعبدالله (ع) خاطرنشان کرد: گرچه دشمن همواره در حذف نام و راه سالار شهیدان تلاش کرده اما امروز به خوبی می بینیم که چگونه معادلات آنها به هم ریخته و گویا زمانی که ایشان در یکهزار و 400 سال قبل چهار فرسخ در چهار فرس زمین کربلا را از مالکانش خریداری کردند از چنین روزی خبر داشتند.

امام جمعه کاشان رمز ماندگاری امام حسین(ع) را در اخلاص ایشان در ایثار تمام سرمایه خود در راه خدا دانست و عنوان کرد: ما نیز باید با معیار قرار دادن سالار شهیدان در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود تجدید نظر کرده و هر آنچه به اذن خدا و برای اوست انجام دهیم.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها به ناکامی توطئه کودتا و براندازی علیه دولت شیعی نوری مالکی در هفته گذشته اشاره کرد گفت: این توطئه توسط یکی از کشورهای اسلامی و سازمان اطلاعاتی آن برنامه‌ریزی شد که با مذاکره‌ای که با سران حزب بعث منحل شده زمان صدام صورت گرفته بود قرار بود با اشغال بغداد و سپس استان‌های دیگر عراق امور را به دست بگیرند که ناکام ماندند.

نمازی با تشریح حوادث تلخ سوریه، این حوادث را حکایت از وسعت توطئه صهیونیزم علیه اسلام دانست و آگاهی‌بخشی به افکار عمومی و ایجاد آمادگی در مسلمان برای حضور در صحنه و بیان احکام شرعی توسط علما را از جمله راه‌های جلوگیری از توطئه‌های دشمن علیه اسلام برشمرد.

وی با اشاره به پیش ‌بینی شورای اطلاعات ملی آمریکا مبنی بر افول قدرت آمریکا و تبدیل ایران به چهار قدرت مطرح دنیا، فروپاشی آل سعود و فاقد حکومت شدن عراق و پاکستان تا 18 سال آینده خاطرنشان کرد: گرچه به ما از هم‌اکنون دیگر آمریکا ابرقدرت نیست اما اعتراف این مطلب توسط آنها بسیار مهم و قابل تأمل است.

عضو خبرگان رهبری با عرض تسلیت به مناسبت ارتحال آیت‌الله تهرانی از ایشان به عنوان عالمی ربانی، فقیهی وارسته و مفسر قرآن نام برد و تصریح کرد: این شاگرد منحصر به فرد، فعال و مورد اعتماد امام راحل در فقاهت و امانت نیز مانند بسیاری از شخصیت‌های برجسته در زمان حیاتشان ناشناخته ماند و با درگذشت ایشان جامعه متوجه شد که چه شخصیتی را از دست داده است.

وی با گرامیداشت هفته وقف، این حکم الهی را از نشانه‌های جامعیت دین اسلام ذکر و اضافه کرد: اسلام در قالب این فریضه افراد متمول و ثروتمند جامعه را تشویق کرده تا اموال خود را در اختیار نیازمندان قرار دهند تا جامعه در مسیر پیشرفت و تعالی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان خطاب به دارندگان املاک و اموال وقفی توصیه کرد: این افراد به مصلحت وقف عمل کنند و به پرداخت اجاره مختصر که گاهی مربوط به 10 سال پیش است بسنده نکنند و بدانند که اموال وقفی در محضر الهی مورد محاسبه قرار می گیرد.

وی در ادامه با گرامیداشت 17 دی ماه روز کشف حجاب به تشریح این حادثه تاریخی پرداخت و بیان داشت: امروز رضاشاه سر از جهنم بیرون بیاورد و فضای عمومی ایران را ببیند که چگونه در این سرزمین اهل‌بیت(ع) حجاب حاکم شده است.

نمازی با تأکید بر وجود نارضایتی به دلیل برخی بدحجابی‌های موجود و لزوم ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه داشت: به کوری چشم دشمن و علی رغم تمام تلاش های آنها برای حاکم کردن بدحجابی در ایران، نه تنها حجاب و عفاف فضای عمومی جامعه را در برگرفته بلکه به برکت انقلاب حجاب به کشورهای دیگر از جمله اروپا صادر شده است.

وی با گرامیداشت 18 دی‌ماه سالروز شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر به تشریح برخی اقدامات و وقایع تاریخی ایران در زمان امیرکبیر پرداخت و توصیه کرد: فرهنگیان و دانشگاهیان تاریخ ایران را بخوانند تا بدانند چه کسانی آمدند و سرانجامشان چه شده است.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم مطالعه اسلام و ایران توسط جوانان جامعه اظهار داشت: تهدیداتی که نظیرش در تاریخ وجود دارد پیش روی نسل جوان جامعه است لذا مطالعه سرگذشت گذشتگان و آگاهی از سرانجامشان می‌تواند آنها را در انتخاب مسیر صحیح یاری کند.

نمازی با اشاره به دیدار خیران سلامت و برخی نمایندگان رهبری با مقام معظم رهبری به بیان فرازهایی از فرمایشات معظم‌له پرداخت و ضرورت سلامت جامعه به عنوان عامل پویایی آن، اطمینان و آسودگی خیال مردم از برنامه‌های درمان کشور، حفظ ساختار مردمی در مجامع خیریه و اصل اتکاء به مردم و نقش مؤثر آنها را از مهم‌ترین فرازهای سخنان معظم‌له برشمرد.

وی یادآور شد: افراد بسیاری که دارای تمکن مالی نیستند به دفتر نمایندگی ولی فقیه در کاشان مراجعه می‌کنند که توان پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارند گرچه در برخی موارد با هماهنگی و مساعدت دانشگاه علوم پزشکی، خیران و مکاتبه و حمایت دفتر رهبری اقداماتی صورت می‌گیرد اما بیماران صعب‌العلاج بسیاری نیز وجود دارند که محتاج حمایت خیران سلامت هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز