خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هوای پاك/

خانواده­‌های کاشانی در طبیعت خنب قدم می­‌زنند

کد خبر : ۳۹۷۴۵

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری كاشان، از برگزاری کوهگشت خانوادگی به مناسبت هفته هوای پاک در این شهرستان خبر داد.

ایلنا- كاشان: مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری كاشان از برگزاری شصت و هفتمین کوهشگت خانوادگی ویژه هفته پاک در روستای زیبا و بکر خنب کاشان جمعه 6 بهمن ماه خبر داد.

« مهدی نادعلی » در گفتگو با خبرنگار ایلنا در كاشان با اعلام این خبر، پاکسازی کوه و طبیعت­گردی در روستای خنب را از جمله برنامه­های ویژه این کوهگشت خانوادگی برشمرد.

به گفته وی، این کوهگشت توسط اداره ورزش و تفریحات سالم سازمان رفاهی تفریحی شهرداری و با همکاری شرکت سیمان کویر کاشان با حضور خانواده­های علاقمند و ورزش دوست کاشانی برگزار می شود.

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، هدف از برگزاری این کوهگشت­های خانوادگی را ایجاد روحیه­ی شاداب با نشاط و در کنار طبیعتی زیبا و بکر و یک روز به یادماندنی و خاطره انگیز عنوان کرد.

نادعلی، فرهنگ­سازی خانواده ­ها در ورود به محیط­هایی کاملاً سالم، تفریحی و ورزشی را از دیگر اهداف این کوهگشت­ها ذکر کرد.

روستای خوش منظر خنب با بیش از 500 نفر جمعیت، كه در پشت باغ تاریخی فین کاشان و در کنار آزاد راه تهران - اصفهان واقع شده است. با داشتن تفرجگاه خوش آب و هوا، وجود جاذبه های طبیعی گردشگری در اطراف این روستا و کوهستانی بودن منطقه باعث شده است، در هفته بیش از ده هزار نفر از کوهنوردان، گردشگران و شهروندان كاشانی و شهرهای مجاور به این روستا سفر کنند.

وجود « غار مظفر» روستای خنب کاشان كه به حدود دوره ساسانی تعلق دارد و قدمت این غار را كارشناسان حتی به دوره صدر و قرون میانی اسلام نیز گمانه زنی کرده اند، تنگه دیدنی دربند، وجود دو چشمه قنات و بقعه امامزاده طاهر (ع) مربوط به دوره قاجاریه و محوطه تاریخی موسوم«کفتارخون» متعلق به دوره پارینه سنگی از دیگر آثار ارزشمند تاریخی روستای خنب محسوب می شوند که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند.

جای سوال است كه علیرغم وجود این همه جاذبه های تاریخی،گردشگری و توریستی و خوش آب و هوا بودن این منطقه آن هم در نزدیكترین منطقه كاشان به رغم اینكه مسئولین شهرستان كاشان بیشتر كوهگشت های خانوادگی را در این منطقه برگزارمی كنند، چرا تاكنون هیچ اقدامی جدی و اساسی برای ساماندهی و ایجاد زیرساخت گردشگری و توسعه این روستا انجام نداده اند و فقط بودجه های كلان را در داخل شهر هزینه می كنند كه باعث آلودگی بیشتر شهر شود؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز