خبرگزاری کار ایران

اتاق بازرگانی برگزار کرد:

ایران برای تهیه مواد غذایی نیازمند تکنولوژی و سرمایه‌گذاری است

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۱۳

نشست بین‌المللی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان با حضور جمعی از فعالان بخش کشاورزی ده کشور دراتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

اصفهان- ایلنا: رئیس اتق بازرگانی در ابتدای نشست بین‌المللی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان اصفهان گفت: کشور ایران جزو کشورهای کم آب جهان است که خشکسالی در آن روز به روز درحال افزایش است.

وی تصریح کرد: ایران برای تهیه مواد غذایی نیازمند تکنولوژی و سرمایه‌گذاری جدیدی در بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا،خسرو کسائیان استفاده از منابع آب موجود در بخش کشاورزی را که امکان بازیافت آن وجود دارد را توصیه کرد و گفت: سایر بخش‌هایی که آب مصرفی در ان قابل بازیافت نیست نباید این منبع گرانبها را مورد مصرف قرار دهند.

وی به نقش مهم سازمان حفاظت از محیط زیست در حفظ چرخه آب در کشور اشاره کرد و گفت: این سازمان می‌تواند در سالم‌سازی استفاده از آب و بازگشتن آن به چرخه حیات نقش مهمی داشته باشد.

وی اضافه کرد: ایجاد حداقل‌های تولید مواد غذایی در کشورهای ضعیف باید مورد توجه قرار گیرد و برای مبارزه با خشکسالی و گرم شدن زمین بایستی همت بین‌المللی ایجاد شود تا از طریق اجتماع جهانی با آن مقابله شود.

وی به فعالیت کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد و گفت: این کمیسیون با پرداختن به موضوعاتی از قبیل آب، غذای ارگانیک، صادرات محصولات کشاورزی تلاش کرده مسایل و مشکلات پیش رو بخش کشاورزی را مورد بررسی قرار دهد.

«حمیدرضا مومنی» نایب رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان در این نشست گفت: استان اصفهان با 560 هزار هکتار زمین زراعی که 400 هزار هکتار آن را مورد بهره‌برداری قرار گرفته، توانسته 6 میلیون تن محصولات کشاورزی در سال تولید کند.

وی؛ استان اصفهان را در هشت محصول زراعی دارای تولید بالای 100 درصد نیاز استان و در ده محصول در کشور حایز رتبه اول تا پنجم برشمرد و گفت: این استان دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش کشاورزی ا ست.

«زار فوتکرادز» وزیر کشاورزی ایالت آجارا گرجستان در این نشست گفت: گرجستان و ایران بیش از دو دهه است که در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کند و بخش کشاورزی ازجمله بخش‌های کمتر مورد توجه دو کشور در تبادلات بوده است.

وی میزان تبادلات تجاری بین ایران و گرجستان را بسیار پایین دانست و گفت: باتوجه به نزدیکی دو کشور می‌توان شاهد افزایش مبادلات تجاری بویژه در بخش کشاورزی باشیم.

«ویجایا کومار» عضو اتحادیه تولیدکنندگان محصولات کشاورزی هندوستان در این جلسه گفت: توسعه کشورها امروز وابسته به توسعه کشاورزی است و صنعت کشاورزی به‌عنوان ستنون فقرات هر کشور شناخته می‌شود.

وی تولید بذر مناسب همراه با کود مناسب را از فاکتورهای مهم کشاورزی برشمرد و گفت: کشاورزی از بذر تا محصول دارای بخش‌های متعددی است که می‌تواند شغل‌های بسیاری برای جوانان ایجاد کند.

«آنتونیو آلوالونه» رییس اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران در این نشست گفت: ایتالیا در بخش تکنولوژی کشاورزی توانسته یکی از کشورهای پیشرو است که می‌تواند با ایران روابطی در این زمینه داشته باشد.

وی کشاورزی را زیربنای فعالیت‌های اقتصادی هر کشور برشمرد و گفت: وجود آب و هوا و موقعیت جغرافیایی متفاوت در ایران می‌تواند زمینه همکاری مناسبی با طرف ایتالیایی برای توسعه کشاورزی ایجاد کند.

وی تاکید کرد: با انقتال تکنولوژی می‌توانیم بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی ایران را برطرف کنیم.

وی با اشاره به ایده‌های جدید آبیاری و انجام تحقیقات کشاورزی گفت: همکاری دو جانبه بین ایران و ایتالیا در بخش کشاورزی می‌تواند پروژه‌های مطالعاتی جدیدی تعریف کند.

«شوکور بین جانتان» رییس کنفدراسیون سازمان فدرال محصولات کشاورزی مالزی در این جلسه خواستار تبادلات ایران و مالزی در بخش میوه جات شد و گفت: میوه‌های ایرانی از کیفیت قابل ملاحظه‌ای برخوردارند.

در پایان این نشست اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق اصفهان با میهمانان خارجی به گفتگو پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز