خبرگزاری کار ایران

راه اندازی موزه علم در کاشان ضروری است

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۵۷

راه اندازی کاوشکده علوم و فنون سازمان رفاهی تفریحی شهرداری با استقبال بسیار خوب مدیران مدارس و مسئولین شهری روبرو شده است.

ایلنا- كاشان: مدیرعامل سازمان  رفاهی تفریحی شهرداری گفت: راه اندازی کاوشکده علوم و فنون سازمان رفاهی تفریحی شهرداری با استقبال بسیار خوب مدیران مدارس و مسئولین شهری روبرو شده است.

« مهدی نادعلی » در سلسله نشست های علمی راه روشن در کاوشکده علوم و فنون سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان گفت: این کاوشکده با پیشنهاد و تلاش شهردار و معاون مالی اداری شهرداری کاشان راه اندازی شده است.

وی افزود: کاوشکده علوم و فنون با همکاری بنیان علمی زیرک­زاده فعالیت خود را آغاز، مدتی دوره­ی رکود را تجربه سرانجام با علاقمندی بچه های فیزیک، دبیران و سرگروه های مدارس این کاوشکده فعالیت خود را از سر گرفت.

به گفته وی، این کاوشکده به طور رسمی فعالیت خود را از 4 ماه گذشته با استقبال روزانه دانش آموزان مدارس جهت بازدید، کارگاه های علمی، آموزشی و پژوهشی با موضوعات مختلف باد، فشارهوا، نور و هوا آغاز کرده است.

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان در ادامه افزود: طی این مدت 382 نفر از دانش آموزان مدارس مقطع ابتدائی در قالب بازدید و استفاده از کارگاههای علمی و بیش از یکهزار نفر دانش آموز و شهروند کاشانی از این کاوشکده بازدید کرده اند.

نادعلی، از کاوشکده علوم و فنون به عنوان " موزه علم " یاد کرد و گفت: باید در این کاوشکده غیر از بازدید علمی درصدد برنامه­های مختلف باشیم تا با وسایل و ابزارهای موجود به تحقیق و پژوهش بپردازیم و از کاوشکده به عنوان یک موزه علم استفاده کنیم.

به گفته وی، راه اندازی"موزه علم "در شهرستان همانند یک موزه تاریخی برای بازدیدکننده و مخاطب محسوب می شود تا راحت به آن دسترسی پیدا کرده و مسائل علمی را بخوبی یاد بگیرد و کاشان با داشتن پتانسیل های بالا توان "موزه علم " را دارد.

وی، عنوان سلسله نشست های علمی با "راه روشن" را برگرفته از نام شهید علمی مصطفی احمدی روشن دانست و تاکید کرد: نامگذاری سلسله نشست ها با پیشنهادات اساتید مجرب، مدیران مدارس و دانش آموزان خواهد بود تا جلسات خوبی را در کاوشکده برگزار کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری از وظایف خدماتی خود عبور کرده و به موضوعاتی در راستای توسعه شهرنشینی با مبحث کاوشکده می پردازد و این دو مقوله را مرتبط با یکدیگر می داند.

نادعلی، ضمن اشاره به اینکه قرن حاضر، قرن تبادل فرهنگ­هاست گفت: می طلبد شهرداری ها در مباحث علمی در توسعه شهرنشینی ورود کند.

وی، راه اندازی یک پایگاه ویژه برای نخبگان شهر و همکاری دانش آموزان نخبه و پژوهشگر را در موضوعات شهری و شهرداری ها بصورت کاملا علمی،ضروری دانست.

به گفته وی، با توجه به پتانسل های بسیار بالا وخوب شهرستان کاشان، راه اندازی "موزه علم" ضروری است تا نخبگان این شهرستان خود را آنگونه شاسیته است به همگان معرفی کنند.

محمد یاری، یکی از پژوهشگران و عضو گروه مخترعین ایران نیز، به ذکر احادیث و آیات نورانی قرآن با موضوعات علمی برای دانش آموزان پرداخت.

وی، با شیواترین کلمات از مخترعین، پژوهشگران و کسانیکه که در علم دستی قوی داشتند با مثال هایی ساده ولی در عین حال گویا، مخاطبین را به وجد آورد.

یاری، که در سه دوره جشنواره خوارزمی شرکت کرده و با ثبت 4 اختراع جزء گروه مخترعین ایران است تاکید کرد: نظم در زندگی نتایج مطلوبی را به دنبال دارد و با برنامه­ریزی­های دقیق می توان به هدف مشخصی رسید.

وی، آیه­های قرآنی را نشانه هایی برای افراد محقق و تحقیق گر دانست و گفت: باید با این نشانه ها رمز گشایی کرد.

یاری، با فرمول ریاضی معادلات علمی را شرح داد و کارهای علمی را مانند بالی دانست که به تنهایی نمی تواند پرواز کند.

سلسله نشست های علمی "راه روشن" با حضور بیش از یکصد دانش آموز، مدیران مدارس، مسولین شهری ظهر پنج شنبه پنجم  بهمن ماه در کاوشکده علوم و فنون سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز