خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره میراث فرهنگی کاشان:

سه اثر فرهنگی کاشان در میراث معنوی کشور به ثبت ملی رسید

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۶۱

مهارت مسگری کاشان،گیوه بافی و رنگرزی سنتی کاشان در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت ملی رسید.

ایلنا - كاشان: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از ثبت سه اثر فرهنگی کاشان در فهرست میراث معنوی کشور خبر داد.

« حسین یزدان مهر» در گفتگو با خبرنگارایلنا در كاشان  با اعلام مطلب فوق افزود: مهارت مسگری کاشان،گیوه بافی و رنگرزی سنتی کاشانبه عنوان سه اثر فرهنگی در هفتمین اجلاس سراسری شورای سیاست گذاری ثبت آثار معنوی کشور به ثبت ملی رسید.

به گفته وی: در این اجلاس که از 2 تا 5 بهمن ماه در استان سمنان (شهرستان شاهرود) برگزار شد 290 اثر فرهنگی از سراسر کشور ارائه شد که مهارت مسگری کاشان،گیوه بافی و رنگرزی سنتی کاشاندر فهرست آثار معنوی به ثبت ملی رسید.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور در پایان اظهار داشت: این اداره تا کنون دوازده/12 اثر میراث معنوی کاشان را در فهرست آثار ملی به ثبت رسانیده است که عبارتند از:تعزیه،مهارت بافت فرش،شعر بافی،زیلو بافی آیین گاو قربانی نیاسر،فنون گلاب گیری،نظام سنتی آبیاری چشمه سلیمانیه فین،آیین سنتی- مذهبی قالی شویان مشهد اردهال،مراسم ششم امام حسین(ع) روستای برزک،مهارت مسگری،گیوه بافی و رنگرزی سنتی کاشان که از این دوازده اثر میراث معنوی، دو اثر میراث فرهنگی ناملموس مهارت بافت فرش کاشان و آیین قالی شویان مشهد اردهال در فهرست میراث معنوی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز