خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت:

واحدهای تولیدی آمادگی اجرای فاز دوم هدفمندی را ندارند

کد خبر : ۴۰۹۱۳

بر اساس یک پژوهش، ۷۱ درصد از حدود ۲۰۰ واحد تولیدی مورد تحقیق در استان اصفهان که به طور تصادفی انتخاب شده بودند، در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹، با کاهش تولید روبرو بوده‌اند.

اصفهان-ایلنا: دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: اجرای فاز دوم هدفمندسازی بدون شناخت و بررسی اشکالات احتمالی آن و نیز بررسی نتایج و اشکالات فاز اول به شدت تولید را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا؛ محمودرضا اقارب پرست ادامه داد: بهتر است بررسی‌های علمی انجام و زمانی فاز دوم اجرا شود که مطمئن شویم بخش تولید آمادگی لازم را دارد.

وی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی که طرح هدفمندی در حال اجراست، مشکلات مضاعفی همچون تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز هم تولید را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی اعلام کرد: بر اساس یک پژوهش، ۷۱ درصد از حدود ۲۰۰ واحد تولیدی مورد تحقیق در استان اصفهان که به طور تصادفی انتخاب شده بودند، در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹، با کاهش تولید روبرو بوده‌اند.

اقارب پرست همچنین بیان کرد: بر اساس همین پژوهش ۸۸درصد واحدهای تولیدی استان اصفهان که مورد تحقیق بوده‌اند، اعلام کرده‌اند آمادگی لازم را برای اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها ندارند.

وی ادامه داد: ۶۲ درصد از این واحد‌ها کاهش حجم فروش و ۱۰درصد واحد‌ها کاهش حجم صادرات داشته‌اند.

وی اظهار کرد: ۶۰درصد واحد‌ها با کاهش اشتغال و ۹۱درصد با افزایش هزینه تمام شده محصول روبرو بوده‌اند.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها به خودی خود کاری صحیح و لازم است، گفت: در این طرح به دلیل پرداخت یارانه نقدی به قشر ضعیف جامعه، قدرت خرید آن‌ها نسبت به قبل افزایش می‌یابد و از آنجا که این قشر از مصرف اشباع نیستند، تقاضا برای کالا زیاد می‌شود.

اقارب پرست اضافه کرد: از سوی دیگر قیمت حامل‌های انرژی و به تبع آن قیمت مواد اولیه و کالای تولیدی افزایش می‌ابد، در حالی که بودجه موجود در واحد‌ها، مقداری ثابت است، بنابراین میزان تولید و استفاده از نیروی کار و سرمایه پایین می‌آید.

وی افزود: این کاهش تولید در کنار افزایش مصرف اثرات تورمی به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز این اثرات، طبق تحقیقات کار‌شناسی، قرار بود دولت ۲۰درصد از درآمد حاصل از حذف یارانه‌ها را به بخش تولید بپردازد که متاسفانه این وعده تحقق نیافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز