خبرگزاری کار ایران

مونوکسید کربن 13 اصفهانی را مسموم كرد

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۰۱

در طی 24 ساعت گذشته در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، 13 نفر در استان اصفهان دچار حادثه شده‌اند.

اصفهان-ایلنا: در طی 24 ساعت گذشته در اثر مسمومیت با گاز سمی مونوکسید کربن، 13 نفر در استان اصفهان دچار حادثه گشته که 6 نفر مربوط به خمینی شهر و 7 نفر مربوط به شهرستان فریدن بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ساعت 9:30صبح روز جمعه 6 بهمن ماه جاری،فردی در اثر استفاده از ذغال داخل حمام واقع در خمینی شهر با گاز منوکسید کربن مسموم شد.

در ادامه ساعت 12 همان روز 5 نفر از اعضای یک خانواده نیز که بر اثر نقص دودکش آب گرم کن دیواری دچار گازگرفتگی شدند که همگی به بیمارستان شهید اشرفی منتقل شدند.

این گزارش حاکی است طی روز گذشته 7 نفر بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن درشهرستان فریدن دچار مسمومیت شده بودند که توسط تکنسین های فوریتهای پزشکی 115 به بیمارستان شهید رجایی فریدن منتقل شدند.

با توجه به نظر کارشناسان علت مرگ افراد بیشتر مربوط به زمانی طولانی در معرض قرار گرفتن با این گاز سمی بوده و از آنجایی که این گاز رنگ و بو ندارد به تدریج در افراد علایم مسومیت را ایجاد می کند و باعث مرگ وی می شود.

علایم اولیه مسمومیت با این گاز سمی بسیار شبیه به سرماخوردگی بوده و شامل آبریزش بینی، سردرد، سرگیجه و تهوع و استفراغ می باشد که در نهایت باعث کاهش هوشیاری فرد می گردد.

در صورت برخورد با این مصدومین مسمومیت با مونوکسید بهتر است قبل از هر کاری آنهارا از فضای بسته حاوی گاز سمی خارج کرد و در معرض هوای آزاد قرار داد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز