خبرگزاری کار ایران

مرکز فوریت های پزشکی برگزار کرد؛

آموزش احیاء 1000 نفر از پرسنل ستاد دانشگاه

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۱۵

بیش از 1000 نفر از پرسنل ستاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دوره‌های آموزش همگانی طرح بها شرکت کردند.

اصفهان-ایلنا: به همت مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان، بیش از ۱۰۰۰ نفر از پرسنل ستاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دوره‌های آموزش همگانی طرح بها شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی قادری مسول آموزش استان گفت: با توجه به اهمیت آماده‌سازی حاضران در صحنهٔ حادثه و یا اولین کسانی که وارد صحنه می‌شوند و نقش به‌سزایی که این افراد می‌توانند درحفظ حیات مصدوم ایفا کنند، این مرکز در راستای طرح کشوری آموزش همگانی طرح بها نسبت به آموزش کلیه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صورت رایگان اقدام کرده است.

قادری گفت: طی هماهنگی بعمل آمده با سرپرست محترم گروه توسعه آموزش و بهسازی منابع انسانی دانشگاه مجوزهای لازم جهت اجرای این دوره اخذ گردید و امتیاز بازآموزی برای کلیه پرسنل شرکت کننده در دوره‌ها در نظر گرفته شد.

وی تصریح كرد: این دوره آموزشی برای اولین بار در سال ۱۳۸۶ جهت پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به همت مربیان این مرکز برگزار شده بود، ولی به دلیل اهمیت بروزرسانی اطلاعات علمی پرسنل و همچنین به منظور آشنایی پرسنل جدیدالورود با مباحث کمکهای اولیه، اجرای این دوره آموزشی برای بار دوم در سال جاری جهت کلیه پرسنل دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.

قادری افزود: در این دورهٔ آموزشی که به مدت ۴ ساعت آموزش تئوری و عملی طراحی شده است، شرکت کنندگان با مباحث ارزیابی بیمار، مدیریت صحنه حادثه، احیای قلبی ریوی پایه و نحوه برخورد با انسدادهای راه هوایی آشنا می‌شوند.

وی در ادامه گفت: طرح آموزش همگانی ویژه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی از آبان ماه سال جاری با هماهنگی رابطین محترم آموزشی حوزه‌های مختلف دانشگاه آغاز گردیده است و تا کنون این دوره آموزشی به همت مربیان این مرکز برای بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارمندان شاغل در مرکز بهداشت استان، مراکز بهداشت شماره ۱ و ۲، معاونت پشتیبانی، معاونت درمان، دانشکده‌های علوم توانبخشی، پزشکی، دندانپزشکی، مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، مراکز درمانی فیض، امین و فارابی برگزار شده است و در ماه جاری نیز در معاونت پژوهشی و مرکز تحقیقاتی صدیقه طاهره اجرا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز