خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

زمانی آموزش مفید و اثربخش است که کاربردی شود

کد خبر : ۴۱۱۷۹

در اجرای طرح‌ها، چالش‌ها و نقاط ضعفی وجود دارد. سفر مدیران آموزش و پرورش به مناطق مختلف کشور به منظور استفاده از نظر کارشناسان و فرهنگیان و برطرف كردن این اشكال است.

ایلنا - كاشان: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: فناوری‌ها، ابزاری هستند در راستای دسترسی سریع و آسان به اطلاعات و منابع علمی و نمی‌تواند جایگزین کتاب و محتوای مکتوب باشد."

به گزارش خبرنگار ایلنا در كاشان، فاطمه قربان در آیین گشایش اولین کلاس سیار "کار و فناوری" در مدرسه شهید چرخچی کاشان افزود: محتوای مکتوب همیشه و حتی در مناطق دور دست نیز قابل دسترسی است.

به گفته وی، باتوجه به درس "کار و فناوری" در پایه ششم ابتداییٰ، دسترسی به فناوری های مدرن به عنوان یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: زمانی آموزش مفید و اثربخش است که کاربردی شود.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح‌ها، چالش‌ها و نقاط ضعفی وجود دارد که سفر مدیران آموزش و پرورش به مناطق مختلف کشور، به منظور استفاده از نظر کارشناسان و فرهنگیان است.

به گفته وی، دانش آموزان ایرانی، در سطح بالایی از سواد علمی قرار دارند و در آزمون‌های تعیین سطح در کشورهای اروپایی، در رده بالا قرار می‌گیرند.

به گفته وی، تعالیم آسمانی ما، درس انسان‌سازی است و در تولید محتوای درسی، تقویت تربیت اسلامی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی بااشاره به کاربردی شدن محتوای کتابهای درسی گفت: زمانی آموزش مفید و اثربخش است که کاربردی شود و در غیراین صورت، آموخته‌های فراگیران به فراموشی سپرده می‌شود.

وی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پروش، معیشت فرهنگیان مورد تاکید قرار گرفته است و در همین راستا، نظام نامه رتبه‌بندی معلمان درحال تدوین است.

قربان تصریح کرد: باید بند بند سند تحول نظام آموزشی، اجرایی شود و نظام‌نامه معلمان بعداز تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، قابل اجرا می‌باشد.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: امیدواریم با راه‌اندازی مدرسه سیار کار و فناوری، امکان دسترسی 60 کلاس درس مناطق روستایی این شهرستان فراهم شود.

"عفت پدرام فر" افزود: چهار و 500 نفر از دانش آموزان کاشانی در پایه ششم ابتدایی به تحصیل اشتغال دارند.

به گفته وی، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم که در اجرای پایه ششم، موفق به تجهیز تمام مدارس کاشان به فناوری‌های مدرن باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز