خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با ایلنا:

مدارس غیرانتفاعی استاندارد سازی شوند

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۵۴

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری وزارت آموزش و پرورش در استاندارد سازی مدارس غیرانتفاعی گفت: مدارس غیرانتفاعی باید از حالت سنتی و قدیمی خارج و استاندارد سازی شوند.

ایلنا - کاشان: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به همکاری وزارت آموزش و پرورش در استاندارد سازی مدارس غیرانتفاعی گفت: مدارس غیرانتفاعی باید از حالت سنتی و قدیمی خارج و استاندارد سازی شوند.

«حمیدرضا حاجی بابایی» در حاشیه رونمایی از تمبر یادبود ۱۱۴ شهید دبیرستان عبدالهی آران و بیدگل در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل با اعلام این مطلب، با اشاره به اینکه تحول بنیادین نظام آموزشی در کلیه مدارس غیرانتفاعی و دولتی به صورت هدفمند اجرا می‌شود گفت: کلیه مدارس غیرانتفاعی نیز باید از این سیاست پیروی کنند و در گردونه این تحول قرار گیرند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در کاشان نسبت به اینکه چرا وزارت آموزش نسبت به انتقال بعضی از مدارس غیرانتفاعی که در بافت مسکونی و پر تراکم شهر‌ها قرارگرفته‌اند و باعث سلب آسایش و امنیت شهروندان شده تاکنون هیچ اقدامی نکرده است گفت: تدارکی در رابطه با اساسنامه مدارس غیر انتفاعی دیده شده که امیدواریم کار را به شکلی پیش ببریم که هرچه زود‌تر اینگونه مدارس از حالت سنتی بیرون بیایند و استاندارد شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان مدارس غیردولتی نسبت به سال قبل افزایش یافته و قدرت رقابت بالایی دارند باید تمام توان خود را بکارگیریم که روی پای خودشان بایستند.

«حاجی بابایی» همچنین از جذب کلیه معلمان حق التدریسی در آموزش و پرورش تا پایان بهمن ماه سالجاری خبرداد و گفت: در حال حاضر هیچ گونه نیروی حق التدریسی نداریم که استخدام آموزش و پرورش نشده باشند و نیروهای قراردادی این وزارتخانه نیز براساس قوانین کشوری عمل می‌شود.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: تنها تعدادی نیروی تعیین تکلیفی داریم که مشکل این تعداد نیز درحال حل شدن است.

شایان ذکراست بعضی از مدارس غیرانتفاعی در کاشان که در کوچه‌های بن بست و پرتراکم این شهر و در یک بافت کاملا مسکونی قرار گرفته‌اند و علی رغم اعتراضات مکرر مردمی و نداشتن مجوز نوسازی از نظر ایمنی، تاکنون هیچ اقدامی جدی از طرف مسئولین مربوطه این شهر نسبت به انتقال آن‌ها به عمل نیامده است، لذا انتظار می‌رود در حالی که قراراست تحول بنیادی نظام آموزش کشور عملیاتی شود با توجه به اینکه این گونه مدارس موحب سلب آسایش و امنیت شهروندان و عدم تحقق حق و حقوق شهروندی شده است، وزیر آموزش و پرورش دستور اقدام جدی در این زمینه را صادر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز