خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

مسئولان اجازه ندهند شرایط حاکم بر بازار رها شود

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۰۴

مسئولان اجازه ندهند وضعیت اصناف و شرایط حاکم بر بازار رها شده باشد و با اتخاذ یک نظارت دقیق از تخلف عده‌ای انگشت‌شمار جلوگیری شود.

امام جمعه کاشان گفت: مسئولان اجازه ندهند وضعیت اصناف و شرایط حاکم بر بازار رها شده باشد و باید با اتخاذ یک نظارت دقیق از تخلف عده‌ای انگشت‌شمار جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در كاشان « آیت‌الله عبدالنبی نمازی » در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) پس از 14 سال تبعید به میهن اسلامی اظهار داشت: رژیم طاغوت می‌خواست با تبعید امام، ایشان را از امت جدا کرده و به خیال باطل خود جلوی پیروزی انقلاب اسلامی را بگیرد.

وی هدف از تبعید امام راحل به نجف را تحت تأثیر قرار دادن شخصیت ایشان دانست و گفت: رژیم تصور می‌کرد با تبعید امام به محلی که علمای برجسته زیادی در آن حضور دارند می‌تواند شخصیت امام را تنزل داده و قدرت مانور علیه شاه را از ایشان سلب کند.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: در طی سال‌های حضور امام راحل در نجف اشرف رابطه حوزه، علما، طلاب و حتی بازاریان و کسبه آن شهر با ایشان مستحکم‌ و موجبات یک تحول فکری و سیاسی در آن شهر فراهم شد.

نمازی حضور امام در نوفل لوشاتو پاریس پس از خودداری کشورهای اسلامی به پذیرش ایشان را یادآور شد و گفت: این حضور زمینه‌ساز معرفی و شناساندن شخصیت بزرگ امام خمینی(ره) افکار عمومی در غرب شد و پس از ٱن شرایط گشوده شدن دروازه بسته ایران به روی امام امت در 12 بهمن سال 57 به وجود آمد.

وی در ادامه به انتشار کتابی توسط کارشناسان آمریکایی در یک بنیاد پژوهشی اشاره و عنوان کرد: اذعان به افول نقش آمریکا در خاورمیانه، غلبه قدرت نرم ایران بر سایر قدرت‌های نظامی و شیوه‌های رایج تحریم و لزوم تغییر رویکرد بنیادی و اساسی آمریکا در قبال ایران از جمله موضوعاتی است که در این کتاب به آن تأکید شده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با قدردانی از تلاش‌های دانشمندان صنایع هوا فضای وزارت دفاع، ارسال کاوشگر همراه با موجود دارای حیات به فضا را دستاوردی مهم در این عرصه و نشانه یک پیروزی علمی دانست و گفت: خشم آمریکا و صهیونیست‌ها پس از اتخاذ سیاست سکوت و القای شک اهمیت این موفقیت بزرگ را نشان می‌دهد.

نمازی در ادامه با اشاره به بازداشت تعدادی از فعالان مطبوعاتی و رسانه‌ای نفوذی مرتبط با جریان‌های ضدانقلاب ابراز داشت: ایجاد اختلاف میان اقوام ایرانی، سیاه‌نمایی و یأس‌آفرینی در جامعه، القای بی‌اعتمادی نسبت به نظام، مسئولان و مدیریت کشور برخی از اقداماتی بود که این افراد برای تأثیر گذاشتن در فضای نزدیک به انتخابات مرتکب شده‌اند.

وی همچنین به دیدار مسئولان، کارگزاران و میهمانان کشورهای اسلامی با مقام معظم رهبری نیز اشاره و به ذکر برخی از فرازهای بیانات ایشان پیرامون موضوعاتی نظیر ضرورت تقویت وحدت اسلامی و پرهیز از اختلاف‌های طراحی شده توسط دشمن پرداخت.

عضو ارشد خبرگان رهبری در ادامه خطاب به مسئولان اجرایی خواستار نظارت جدی بر بازارهای عرضه کالا و برخورد با متخلفان شد و گفت: مسئولان اجازه ندهند وضعیت اصناف و شرایط حاکم بر بازار رها شده باشد و باید با اتخاذ یک نظارت دقیق از تخلف عده‌ای انگشت‌شمار جلوگیری شود.

نمازی همچنین از رسانه‌ها خواست با توجه به توطئه دشمن از انتشار یا انعکاس مطالبی که موجب سوءاستفاده بدخواهان نظام می‌شود پرهیز کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها، ناآرامی‌های عراق و مصر را یکی از توطئه‌های صهیونیزم جهانی قلمداد کرد و گفت: استکبار جهانی نمی‌خواهد در کنار انقلاب اسلامی حکومت اسلامی دیگری وجود داشته باشد و در صدد جلوگیری از گسترش جریان‌های اسلامی شکل‌گرفته در منطقه است.

نمازی تصریح کرد: برپایی تظاهرات در عراق که منجر به درگیری میان ارتش و معترضان شد از توطئه‌های مهره‌های رژیم صدام و بعضی از شیوخ کشورهای عربی برای سرنگونی دولت اسلامی نوری مالکی صورت می‌گیرد.

وی همچنین بمباران یک مرکز تحقیقاتی در سوریه توسط رژیم صهیونیستی را اقدامی جهت بالا بردن شرایط روحی نامساعد تروریست‌ها و گروه‌های آشوب‌طلب در شرایط کنونی قلمداد کرد.

نمازی همچنین با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و نیز تقدیر از برپایی مراسم مولودی و جشن‌های این روزهای فرخنده به عنوان نمونه‌ای از تعظیم شعائر الهی بیان داشت: باید توجه داشت که شعار بعد ظاهری دین و شعور بعد حقیقی آن است و باید پیروان حضرت رسول اکرم(ص) به طور عملی به سیره‌ها و معارف الهی اهتمام داشته باشند.

وی سپس به ذکر آیه‌ای از قرآن کریم در توصیف پیروان پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: سازش‌ناپذیری در برابر دشمنان اسلام، مهربان بودن با برادر مؤمن، اهل رکوع، سجده و شب‌زنده‌داری بودن و آشکار بودن آثار بندگی در سیما برخی از ویژگی‌های پیروان واقعی پیامبر اعظم(ص) از دیدگاه این آیه شریفه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز