خبرگزاری کار ایران

خانه نادر، خانه محتشم و عصارخانه کاشان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

کد خبر : ۴۵۹۷۱

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از ثبت سه اثر تاریخی کاشان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

ایلنا - کاشان: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از ثبت سه اثر تاریخی کاشان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

« حسین یزدان مهر » در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام مطلب فوق افزود: خانه نادر،خانه محتشم و عصارخانه ی عصار به عنوان سه اثر تاریخی کاشان در جلسه ثبت آثار و ابنیه تاریخی در بهمن ماه 1391که در تهران برگزار شد در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گفته وی: قدمت خانه نادر به اواسط دوره قاجار برمی گردد.خانه محتشم هم منسوب به محتشم کاشانی شاعر و مرثیه سرای نامی ایران در عصر صفویه است.بنای دیگر ثبت شده، عصار خانه ی عصار جلوه گاه دانش بومی در استحصال دانه های روغنی است که مربوط به دوره پهلوی اول است که این بنای کم نظیر باقیمانده عصارخانه دوره قاجار و قبل از آن می باشد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور در پایان اظهار داشت: بیش از 1500 اثر تاریخی واجد ارزش در شهرستان کاشان شناسایی شده است که از این تعداد تاکنون 311 بنای تاریخی شهرستان کاشان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است که از این مجموع 89 خانه،37 بقعه متبرکه،20 تپه و محوطه باستانی، 28 آب انبار،17 کاروانسرا،قلعه و تیمچه،7 حمام،31 مسجد،2 کارگاه رنگرزی و 77 اثر از سایر بناهای شهرستان کاشان به ثبت رسیده است.از این میان باغ تاریخی فین کاشان در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز