خبرگزاری کار ایران

۱۴هزار مردودی دبیرستان‌های اصفهان از ادامه تحصیل انصراف دادند

در سال‌های گذشته نزدیک به ۱۸ درصد دانش‌آموزان اول دبیرستان مردود می‌شدند/ نزدیک به ۵۰ درصد شرکت کنندگان کنکور سراسری سال جاری از رشته تجربی بودند، درحالی که کمترین پذیرش دانشگاه‌ها به رشته تجربی اختصاص دارد.

اصفهان – ایلنا: نزدیک به ۱۴ هزار دانش‌آموز مردودی‌ پایه اول دبیرستان که مجاز به ادامه تحصیل در پایه دوم دبیرستان هستند، هنوز ثبت نام خود را انجام نداده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اعلام این خبر در نشست خبری که عصر سه شنبه بر گزار شد، افزود: این دانش‌آموزان با هر واحد نمره آورده شده می‌توانند در پایه دوم دبیرستان ثبت نام نمایند و منعی برای آن‌ها وجود ندارد.

علی مهدوی وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته نزدیک به ۱۸ درصد دانش‌آموزان اول دبیرستان مردود می‌شدند، از حذف مردودی این پایه برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: عدم ثبت نام به موقع این دانش‌آموزان، برنامه ریزی‌های آموزش و پرورش را با مشکل روبرو کرده و این دانش آموزان در روزهای باقیمانده شهریور نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس دستور العمل وزارت آموزش و پرورش، باید۵۰ درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه، در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش و ۵۰ درصد دیگر در رشته‌های نظری ادامه تحصیل دهند، در حالی که اکنون ۳۹ درصد دانش‌آموزان اصفهانی در دوره‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان با تاکید بر لزوم افزایش ۴۶ درصدی پوشش فنی و حرفه‌ای در سال‌جاری، اظهار داشت: نزدیک به ۵۰ درصد شرکت کنندگان کنکور سراسری سال جاری از رشته تجربی بودند، درحالی که کمترین پذیرش دانشگاه‌ها به رشته تجربی اختصاص دارد.

مهدوی این امر را یک معضل برای جامعه اعلام کرد و گفت: براساس قانون دانش آموزان باید به تدریس در رشته‌های ریاضی، علوم انسانی و فنی حرفه‌ای تشویق شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز