خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رئیس جمهور و استاندار اصفهان صورت پذیرفت:

چاره‌اندیشی برای مشکلات کشاورزان استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۰۷

اهمیت استان اصفهان ایجاب می کند، تصمیمات ویژه‌ای اتخاذ شود تا مشکلات معیشتی، کم آبی، آلایندگی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و تولید در این منطقه مرتفع شود.

اصفهان-ایلنا: اهمیت استان اصفهان ایجاب می کند، تصمیمات ویژه‌ای اتخاذ شود تا مشکلات معیشتی، کم آبی، آلایندگی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و تولید در این منطقه مرتفع شود.

به گزارش ایلنا، جلسه کارگروه حمایت از تولید به ریاست رحیمی معاون اول رئیس جمهور و با حضور استاندار اصفهان و معاونین وی، همچنین جمعی از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان کشاورزان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران مرتبط در دولت، وزارت‌خانه‌ها و بانک مرکزی در خصوص مسائل خشکسالی و تنگناهای کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.

در این جلسه استاندار اصفهان گزارش مبسوطی از وضعیت استان و مشکلات مربوط به کشاورزان، صنعت، تولید و اشتغال ارائه کرد و پیشنهادات خود را برای برون رفت از این مشکلات مطرح نمود.

استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات خشکسالی و کم آبی در استان اصفهان تأکید کرد: باید تدبیری بیندیشیم تا وضعیت کشاورزان استان هرچه زودتر بهبود یافته و برای مشکلات آنان چاره اندیشی شود.

پس از ارائه پیشنهادات توسط استاندار اصفهان، دکتر رحیمی معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سوابق فرهنگی و تاریخی اصفهان و سهم بالای این استان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: مشکل اصفهان، مشکل کل کشور است و باید با سرعت به آن رسیدگی شود.

وی با اشاره به برگزاری چندین جلسه در طول سال با حضور خود در استان و همچنین تهران، کشاورزان اصفهان را جزو شریف ترین اقشار این استان برشمرد و از اقدام جدی دولت و شخص رئیس جمهور برای حل مشکل آب و معیشت کشاورزان خبر داد.

در ادامه جلسه با بررسی پیشنهادات ارائه شده، مصوباتی در خصوص تسریع در امهال
وام ها، اختصاص 250 میلیارد ریال برای جبران بخشی از مشکلات کشاورزان، یکصد میلیارد ریال جهت اجرای طرح های آبی استان و کنترل جدی‌تر وزارت نیرو بر جریان توزیع آب زاینده رود به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه مقرر گردید وزارت نیرو با بررسی و برآورد دقیق در خصوص میزان آب پشت سد، با اعمال حداکثر ریسک نسبت به تخصیص آب برای کشت بهاره اعلام نظر نماید.

یکی دیگر از مصوبات این جلسه این بود که هیچ گونه تخصیص جدیدی در حوزه زاینده رود داده نشود.

از دیگر مباحث این جلسه که مورد مطالبه سالیان دور کشاورزان استان می باشد، تسریع در حل وفصل حق آبه بود که به تصویب و تأیید معاون اول رئیس جمهور رسید.

در پایان با دستور رحیمی مقرر شد، مصوبات استان و وزارت کشور در مبحث تقسیمات کشوری بلافاصله به تصویب نهایی و ابلاغ دولت رسانده شود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز