خبرگزاری کار ایران

برای حمایت از صنعتگران داخلی/

کاربرد علامت استاندارد برای مصنوعات نقره و طلا اجباری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۷۳

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی و انرژی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: پروانه کاربرد علامت استاندارد برای مصنوعات نقره و طلا از ابتدای سال آینده اجباری می‌شود.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی و انرژی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: پروانه کاربرد علامت استاندارد برای مصنوعات نقره و طلا از ابتدای سال آینده اجباری می شود.

به گزارش ایلنا، روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان روز چهارشنبه به نقل از ˈفریدون بلغاریˈ در همایش آشنایی با استانداردسازی مصنوعات طلا و فلزات گرانب‌ها اظهار کرد: برای حمایت از صنعتگران داخلی، عرضه مصنوعات طلای خارجی در کشور ممنوع و طبق این قانون عرضه آن قاچاق محسوب می‌شود.

وی افزود: گشت‌های نامحسوس این سازمان در ساعات غیراداری بر حسن اجرای کار نظارت می‌کنند.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی و انرژی سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه چهار هزار واحد طلاسازی در کشور کد شناسایی دریافت کرده‌اند، گفت: با اجرای طرح صدور کد شناسایی استاندارد برای مصنوعات فلزی گرانب‌ها و اعمال نظارت‌های سازمان ملی استاندارد، قاچاق طلا در کشور به حداقل ممکن رسیده است.

بلغاری یادآور شد: در شش ماهه گذشته، ۱۴ کیلوگرم مصنوعات تقلبی طلا در کشور، کشف و ۱۲۶ پرونده برای متخلفان تشکیل شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور نیز در این جلسه با تاکید براینکه با تولید نیمی از طلای کشور در اصفهان، این استان قطب تولید طلای ایران محسوب می‌شود، اظهار کرد: بیشترین تعداد کد شناسایی استاندارد صادر شده برای تولیدکنندگان طلای کشور، متعلق به اصفهان است.

ˈمحمد کشتی آرایˈبا اشاره به اینکه۳۰۰ تن طلا در کشور در گردش است، تاکید کرد: امسال ۱۱۰ تن مصنوعات طلا در سطح کشور تولید شد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان نیز دراین همایش گفت: یکهزارو۳۷۰ تولیدکننده طلا در استان اصفهان کد شناسایی استاندارد دریافت کرده‌اند که در مجموع ۱۵۰ واحد تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

ˈغلامرضا شفیعیˈ، اصفهان را نخستین استان در اجرای طرح استانداردسازی طلا عنوان و اضافه کرد: هیچگونه طلای ساخته شده خارجی در بازار قابل عرضه نیست و در صورت مشاهده، قاچاق محسوب و به نفع دولت ضبط می‌شود.

در این همایش که با حضور تولیدکنندگان و سازندگان صنایع و ادوات مورد مصرف در صنعت طلا و جواهر سازی در اصفهان برگزار شد، راهکارهای پیشگیری از قاچاق این محصولات بررسی و بر ساخت و عرضه طلای با کیفیت تاکید شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز