خبرگزاری کار ایران

در بین ۴۰۰ شرکت/

فولاد مبارکه در بخش فلزات اساسی اول شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۵۰

در پانزدهمین دوره رتبه بندی شرکتهای برتر ایران، فولاد مبارکه در بین 400 شرکت در گروه فلزات اساسی به عنوان واحد برتر انتخاب شد.

اصفهان-ایلنا:در پانزدهمین دوره رتبه بندی شرکتهای برتر ایران، فولاد مبارکه در بین 400 شرکت در گروه فلزات اساسی به عنوان واحد برتر انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این همایش که در روز سه شنبه یکم اسفندماه در محل سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد شرکتهای برتر در گروههای 26 گانه معرفی و از آنها تقدیر بعمل آمد.

این گزارش حاکی است در ابتدای مراسم مهندس درویش، دبیر همایش و مجری رتبه بندی شرکتها، گزارشی از نحوه انتخاب و امتیازدهی مجموعه‏های مختلف ارائه نمود. ایشان علت افزایش تعداد شرکتهای حاضر در همایش را از صد به چهارصد شرکت، روند رو به رشد بنگاههای صنعتی، اقتصادی و مالی در کشور دانست و گفت: شاخصهای اندازه گیری نیز از یک شاخص در سال 77 به 26 شاخص در سال 91 افزایش یافت.

وی خاطر نشان کرد صد شرکت اول دسته بندی، 86 درصد کل درآمدزائی را در بین 400 شرکت دارا می باشند و فولاد مبارکه یکی از مجموعه های توانمند در بین صد شرکت اول دسته بندی است و شاخص ارزش افزوده نیز در سال 91 به شاخصهای رتبه بندی شرکتها اضافه شد.

درویشی در ادامه با اعلام این مطلب که شرکت فولاد مبارکه یکی از 4 شرکت برتر بورسی در رتبه بندی صد شرکت برتر ایران است گفت: این انتخاب ها با در نظر گرفتن همه شاخصهای مؤثر مانند، میزان فروش، ارزش افزوده، اشتغال زایی، سود آوری، صادرات، حاشیه سود و ارزش بورسی انجام می پذیرد.

دکتر غضنفری، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در این مراسم ضمن تشکر از برگزارکنندگان همایش انتخاب صد شرکت برتر ایران (IMI 100)، نتایج بدست آمده را ملاک مناسبی برای دیگر واحدهای تولیدی،‌ خدماتی و اقتصادی برشمرد و گفت: شاخص اخلاق در کسب و کار نیز باید در شاخصهای اندازه گیری و رتبه بندی شرکتهای برتر گنجانده شود زیرا که در کشورهای اسلامی یکی از پارامترهای مهم و اساسی،‌ اخلاق مداری است.

دکتر غضنفری یکی از دغدغه های مهم و اساسی اقتصاد کشور را جلوگیری از خروج ارز و خام فروشی بیان کرده و افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که ارز مورد نیاز جهت واردات از محل صادرات تأمین شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان از برگزارکنندگان این همایش درخواست کرد شاخصهای بین المللی را در رتبه بندی شرکتها لحاظ نمایند تا بتوانیم در سالهای آینده در رتبه بندیهای جهانی نیز جایگاه داشته باشیم.

در پایان این مراسم نیز از شرکتهای برتر در بخشهای مختلف از قبیل اکتشاف و استخراج، لوازم خانگی، محصولات و مواد داروئی، خدمات بازرگانی و صنعتی و فلزات اساسی تقدیر بعمل آمد و لوح شرکت برتر در بخش فلزات اساسی نیز به دکتر محمدمسعود سمیعی ن‍ژاد، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اعطاء شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز