خبرگزاری کار ایران

دانش‌آموزان مدرسه شهید فخار کاشان یک روز معلم شدند

کد خبر : ۵۰۶۱۹

مدیر مدرسه شهید فخار کاشان گفت: دانش‌آموزان این واحد آموزشی به جای دبیران خود و معاونان مدرسه، بخشی از فرآیند آموزش و مدیریت را برعهده داشتند.

ایلنا - کاشان: مدیر مدرسه شهید فخار کاشان گفت: دانش‌آموزان این واحد آموزشی به جای دبیران خود و معاونان مدرسه، بخشی از فرآیند آموزش و مدیریت را برعهده داشتند.

"سیدعلی طالبی" در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر  افزود: این برنامه در راستای پروژه موسوم به "طرح مدام" است که دانش آموزان با هماهنگی های انجام شده به جای دبیران خود در کلاس، تدریس می کنند، اداره کتابخانه و انتظامات مدرسه را بر عهده می گیرند.

به گفته وی، مشارکت دادن دانش‌آموزان در امور مدرسه، طرحی نو با پیشینه‌ای قدیمی است که نتیجه سال‌ها بحث تحقیقاتی و برنامه‌ریزی توسط کارشناسان مشاوره و آموزش در این عرصه است.

وی اظهار داشت: با اجرای این قبیل برنامه ها، دانش آموزان مهارت های برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و اجرا را تمرین می کنند و همچنین افزایش توان پاسخگویی دانش‌آموزان را فرا می گیرند.

یک کارشناس ارشد آموزشی گفت: شخصیت نوجوانان در مدارس شکل می‌گیرد، زمانی که ارتباط هدفمند و عاطفی بین معلم و دانش آموزبرقرار شود، آثار مثبت بر روحیات شخص و آینده‌کاری او دارد که در کتابهای درسی چنین اثری مشهود نیست.

"سعید بهکام" افزود: زمینه سازی مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه، ابزار خوبی برای کسب اعتماد به نفس،رشداجتماعی،تمرین زندگی، مدیریت و برنامه‌ریزی در مسائل اجتماعی و زندگی شخصی آنها است که باید این مسیر متنوع شود.

وی اظهار داشت: طرف دوم این برنامه نیز برای معلم سودبخش است تا از نگاه یک دانش‌آموز، بتواند کلاس و شرایط آن را برآورد کرده و در شیوه های آموزش و برخورد با دانش آموزان نگاهی دوباره داشته باشد.

به گفته وی، با این برنامه، دانش آموزان با سختی شرایط کار یک معلم آشنا شده و درک درستی از کار معلمی و عملکرد اوپیدا می کنند

که منجر به کاهش ناهنجاری و شلوغ‌کاری در کلاس شده و همکاری با معلم جایگزین آن می شود.

بهکام افزود: رشد مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان برای مشاغل آینده از دیگر مزایای این طرح می باشد و اگر این طرح در آغاز هر سال تحصیلی برگزار شود در روند آموزش و درک متقابل معلم و محصل تأثیر بیشتری می‌گذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز