خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل:

پروژه تحقیقاتی مالچ پلیمری-سلولزی در آران و بیدگل اجرا شد

کد خبر : ۵۰۶۲۸

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از اجرای، پروژه تحقیقاتی مالچ پلیمری-سلولزی به مساحت 112 هزارهکتاردر عرصه ماسه زار ریگ بلنداین شهرستان خبرداد.

ایلنا - آران و بیدگل: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از اجرای ، پروژه تحقیقاتی مالچ پلیمری-سلولزی به مساخت 112 هزارهکتار  در عرصه ماسه زار ریگ بلند این شهرستان خبرداد.

» ابوالفضل معینی نژاد »  در گفتگو با خبرنگار ایلنا در آران وبیدگل با اعلام این خبر  گفت:  از كل مساحت شهرستان، 112 هزار هكتار آن را تپه های ماسه ای فرا گرفته كه این نوار ماسه ای به طول 95 كیلومتر و عرض 15-5 كیلومتر از شمال غرب به سمت جنوب شرق شهرستان كشیده شده است و اكثر نقاط آن بدون پوشش گیاهی و دارای تپه های ماسه ای فعال و متحرك است به عنوان پروژه  تخقیقاتی مالچ پاشی تعیین  شده است.

وی با اشاره به اینکه،   اجرای این پروژه در شهرستان آران و بیدگل بستر مناسبی برای اجرای طرح مالچ پاشی تحقیقاتی بیابانزدایی در كشور می باشد  گفت: در چند سال اخیر چندین طرح مالچ پاشی تحقیقاتی در شهرستان آران و بیدگل اجرا گردیده است كه از جمله می توان به مالچ پلی لاتیس، مالچ رسی، مالچ پلیمری و مالچ صمغی اشاره نمود كه همگی روی تپه های ماسه ای فعال حاشیه نوارریگ بلند آران و بیدگل انجام شده است.

شایان ذکراست که شهرستان آران وبیدگل با مساحت 605 هزار هكتار یكی از شهرستان های كویری استان اصفهان می باشد كه در حاشیه جنوبی دریاچه نمك و كویر مركزی ایران قرار دارد. این شهرستان به دلیل دارا بودن اقلیم كویری و مجاورت با بزرگترین بند ریگ كشور، از جمله مناطق بحرانی فرسایش بادی می باشد كه وزشبادهای شدید و ورود گرد و غبار و ذرات ماسه بادی به مناطق مسكونی مشكل آفرین است. اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل جهت رفع این مشكل طرح های تحقیقاتی متنوعی بر روی تپه های ماسه ای شهرستان اجراکردده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز