خبرگزاری کار ایران

با حضور رییس سازمان صنعت استان اصفهان برگزار شد:

همایش تجلیل از واحدهای نمونه در حوزه تحقیق و توسعه

asdasd
کد خبر : ۵۴۱۹۸

این همایش که با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، رییس شرکت شهرک های استان، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان و رییس انجمن خدمات مهندسی اصفهان برپا شد.

اصفهان-ایلنا: این همایش که با حضور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، رییس شرکت شهرک های استان، دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان و رییس انجمن خدمات مهندسی اصفهان برپا شد، حدود 15 دوره است در سطح استانی و کشوری با اهدافی همچون ارتقاء انگیزه مراکز تحقیق و توسعه در جهت اجرای نظام دانش محور و هدفمند کردن فعالیت های پژوهشی و توسعه ای واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی برپا می شود و در آن واحدهای نمونه در زمینه تحقیق و توسعه، پژوهش و فعالیت های فنی و مهندسی مورد تقدیر قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،در سال 90 هم 3 واحد تحقیق و توسعه نمونه کشوری، 9 واحد تحقیق و توسعه نمونه استانی، یک واحد برای نمونه بودن محصول تحقیق و توسعه کشوری، 5 واحد برای نمونه بودن محصول تحقیق و توسعه استانی، یک واحد نمونه پژوهشی کشوری و 5 واحد به عنوان نمونه در زمینه فنی مهندسی انتخاب شده بودند که در این همایش لوح تقدیر و تندیس یادبود دریافت کردند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در این جلسه با بیان اینکه قدرت تکنولوژیک یک کشور زیربنای قدرت اقتصادی آن است، افزود: قدرت اقتصادی هم باعث بالابردن جایگاه و قدرت سیاسی کشورها در دنیا می شود.

محمدامین توکل با اشاره به اینکه تکنولوژی دو خاستگاه درونی و بیرونی دارد، گفت: وارد کردن تکنولوژی از کشورهای خارجی باید همراه با شناخت کافی باشد تا از ورود تکنولوژی های قدیمی جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه واردات تکنولوژی به روز و مفید، مستلزم وجود واحد تحقیق و توسعه در شرکت هاست، اعلام کرد: بی توجهی به این بخش باعث عقب افتادن کشور از علم و دانش روز دنیا می شود

وی 6 مرحله شناسایی، انتخاب، اکتساب، بهره برداری، یادگیری و حفاظت را برای کسب فناوری از منابع خارجی لازم دانست و افزود: مراکز تحقیق و توسعه در شرکت ها باید به این 6 مرحله توجه ویژه داشته باشند.

توکل در خصوص خاستگاه درونی تکنولوژی گفت: اگر بتوانیم ایده ها را بگیریم و پرورش دهیم، بسیاری از انواع تکنولوژی در داخل کشور قابل تولید هستند.

در ادامه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم با بیان اینکه در کشور ما همه مسوولان به اهمیت جنبش نرم افزاری و تکیه بر دانش روز پی برده اند، اظهار کرد: علوم نوین جریانی به راه انداخته است که خواسته یا ناخواسته ما را با خود می برد.

مظفر انصاری بر حضور نخبگان دانشگاهی در بخش صنعت تاکید کرد و افزود: باید به تحقیق و توسعه در صنایع اهمیت دهیم تا بتوانیم از داشته های خود بیشترین بهره را ببریم.

وی با اشاره به اینکه عصر ما، عصر ترقی است، گفت: هزینه کردن در بخش تحقیق و توسعه، دور ریختن منابع نیست.

انصاری اذعان کرد: شاید به این دلیل که قیمت های تمام شده کالاهی داخلی بالاست، از رقبا عقب می افتیم و این به دلیل فقدان زیرساخت هایی مانند تحقیق و توسعه رخ می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز