خبرگزاری کار ایران

مسئول میراث فرهنگی خبر داد:

خمینی شهر برای مسافران نوروزی آماده شد

کد خبر : ۵۴۳۶۸

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خمینی شهر از آمادگی آثار تاریخی و گردشگری این شهرستان برای بازدید گردشگران نوروزی خبر داد.

 اصفهان- ایلنا:.به گزارش اداره امور فرهنگی، روابط عمومی و امور اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، علیرضا حبیبی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خمینی شهر اعلام کرد:

شهرستان خمینی شهر با پیشینه تاریخی بسیار کهن بعنوان مهمترین و آبادترین شهر دولت ساسانی و با جاذبه های جغرافیائی طبیعی چشم نواز و فرح بخش متعدد، آماده بازدید گردشگران نوروزی می باشد.

وی گفت: آثار تاریخی متعدد این شهرستان از زمان ساسانیان، سلجوقیان، صفویان و قاجار، چشم هر بیننده علاقمند به فرهنگ و تمدن تاریخی کشور را خیره کرده و هر هنرمند مشگل پسندی را وادار به تحسین می نماید.

وی افزود:  مجموعه خانه های بسیار زیبای تاریخی سرتیپ سده ای، با کاربری موزه مردم شناسی، خانه تاریخی حاج ابوالحسن خان مجیر، با کاربری موزه صنایع دستی، مجموعه حمام های تاریخی، صفوی، عصارخانه، مسجد تاریخی و بسیار نفیس خوزان، مساجد تاریخی ملاحیدر، فروشان، ابوالبرکات، آ علی اکبر گاردر، ملا محسن، امام زاده سید محمد و ایوان تاریخی گزیها، مجموعه برجهای کبوتر، منطقه بسیار زیبا و دیدنی چشمه لمادر و چندین جاذبه تاریخی و طبیعی دیگر از جمله مجموعه جاذبه های این شهرستان می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز