خبرگزاری کار ایران

اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد:

بیست و پنجمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۹۷

رییس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان از فعالیت شورای هماهنگی راهبردی پژوهش و فناوری درسال آینده در اتاق اصفهان خبر داد.

 اصفهان- ایلنا: رییس کمیسیون آموزش اتاق اصفهان در بیست و پنجمین جلسه هیات نمایندگان اتاق اصفهان تصریح کرد:این شورا به همت اتاق اصفهان و با همکاری دانشگاههای استان،استانداری،شهرک علمی تحقیقاتی،خانه صنعت و معدن و تجارت،شرکت شهرکهای صنعتی،مرکز تحقیقات کشاورزی و انجمن تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی، فعالیت خود را با هدف هدفمند سازی تحقیقات و پژوهش های استان آغاز می کند.

به گزارش ایلنا؛«مرتضی بیشه» تصریح کرد:این شورا تلاش می کند که کلیه پژوهش ها و تحقیقات استان در کلیه بخش ها به صورت کاربردی انجام شود و مشکلات و مسایل واحدهای تولیدی در قالب موضوعات تحقیقاتی در اختیار مراکز پژوهشی قرار گیرد.

وی ایجاد بانک اطلاعاتی پژوهش های صورت گرفته استان را از دیگر بخش های این شورا نام برد وگفت:شناسایی واحدهای تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی و مراکز پژوهشی و فناوری استان اعم از دولتی و خصوصی و نیازسنجی از این واحدها به منظور اطلاع از نیازهای آموزشی و پژوهشی آنان وبرنامه ریزی مناسب به منظور ارتقا سطح توانمندیها از اهداف این شوراست.

رییس کمیسیون آموزش و پژوهش های اقتصادی اتاق اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت:با توجه به حجم فعالیت های آموزشی اتاق ضرورت تاسیس مرکز آموزش عالی کارآفرینی بیش از پیش احساس می شود.وی پروژه چرخش مغزها را یکی از فعالیت های موفقیت آمیز کمیسیون آموزش در سال جاری برشمرد و گفت:استفاده از توانمندی نخبگان ایرانی خارج از کشور در قالب پروژه چرخش مغزها نقش موثری در انتقال فناوری های و اختراعات به داخل کشور دارد.وی گفت:اصفهان می تواند به عنوان استان پیشرو در این پروژه به همت اتاق بازرگانی و شهرک علمی تحقیقاتی نقش موثری در انتقال فناوری های جدید در زمینه های مختلف داشته باشد.

«خسرو کسائیان» رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به برگزاری موفق جشنواره اقتصادی و فرهنگی اصفهان در اقلیم کردستان عراق گفت:توسعه همکاریهای اقتصادی در بخش های مختلف در این جشنواره مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.

وی معطل شدن کالاهای ایرانی در گمرکات هم مرز با اقلیم کردستان را یکی از مشکلات صادرات به این منطقه برشمرد و گفت:با رایزنی های صورت گرفته کامیون های حمل بار می توانند در اقلیم کردستان تردد کنند و بایستی شرایط برای افزایش صادرات کالا و خدمات به اقلیم تسهیل شود و از سخت گیریها بی مورد پرهیز شود.

وی بازار عراق را یکی از بهترین بازارهای هدف صادراتی استان اصفهان برشمرد و گفت:اقلیم کردستان عراق با توجه به درآمدهای نفتی فرصتی مغتنمی برای صادرات کالا و خدمات استان اصفهان است و فعالان اقتصادی باید از این فرصت استفاده کنند.

وی سامان دهی واحدهای پژوهشی دولتی و خصوصی را اقدام موثر در توسعه هدفمند این واحدها برشمرد و گفت:راه اندازی سایت اینترنتی پژوهش از دیگر بخش های شورای هماهنگی راهبردی پژوهش و فناوری اتاق اصفهان است.

«سید عبدالوهاب سهل آبادی»نایب رییس اتاق اصفهان در این جلسه نقش کمیسیون های اتاق را در فعال سازی اعضای اتاق مهم و اثرگذار دانست و گفت:کمیسیون های اتاق توانسته اند ارتباط موثری با بخش های اقتصادی استان برقرار و مسایل و مشکلات آنان را مورد پیگیری قرار دهند.وی اضافه کرد:کمیسیون های این دوره اتاق دارای عملکرد بسیار متفاوت نسبت به ادوار گذشته بوده است.

«جعفر ذره بینی»رییس کمیسیون تجارت اتاق اصفهان در این جلسه خواستار بررسی عملکرد کمیسیون ها اتاق شد و گفت:بودجه کمیسیون ها بایستی در راستای میزان تاثیرگذاری فعالیت آنان اختصاص یابد.

«جعفر برکتین»عضو هیات نمایندگان اتاق در این جلسه خواستار حضور بخش های مختلف استان در اتاق با هدف بهبود فضای کسب و کار شد و گفت:استفاده از ظرفیت های سایر بخش های خصوصی و دولتی می تواند اقتصاد استان را رونق بخشد.

وی خواستار ایجاد سازه و کار مشخص برای اندازه گیری عملکرد کمیسیون های اتاق شد و گفت:کمیسیون های اتاق اصفهان در این دوره فعالیت های بسیاری نسبت به سایر دوره ها انجام می دهند و باید عملکرد آنان در دوره های مشخص مورد سنجش قرار گیرد تا اثرگذاری آنان در فضای کسب و کار افزایش یابد.

«ابوالقاسم سرتیپی»عضو هیات رییسه اتاق اصفهان در این جلسه ضمن ارایه گزارش از بودجه هزینه شده کمیسیون های اتاق گفت:فعالیت کمیسیون های اتاق در مقایسه با بودجه هزینه شده،چشمگیر و قابل توجه بوده است.وی افزود:کمیسیون ها با فعالیت های اثر گذار می توانند نقش موثری در بهبود فضای کسب و کار استان داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارایه گزارش بازدید هیات کارشناسی اتاق از مناطق زلزله شده آذربایجان شرقی پرداخت و گفت:یک باب مدرسه 9 کلاسه با سالن اجتماعات در روستای روزی ورزقان به همت اتاق اصفهان ساخته می شود و مراحل اولیه جانمایی و نقشه برداری آن صورت گرفته است.

«سید اسماعیل محمودی» دبیر کل اتاق اصفهان در این جلسه با ارایه گزارشی از برنامه عملیاتی سال 91 به ارایه برنامه عملیاتی پیشنهادی سال 92اتاق پرداخت.

وی ضمن تقدیر از روسای کمیسیون های اتاق در ارایه برنامه پیشنهادی سال آینده و با اشاره به بودجه عملیاتی سال 91 اتاق گفت:تا پایان بهمن ماه 70 درصد بودجه اتاق جذب شده که فعالیت های آموزشی بیشترین بخش را به خود اختصاص داده است.

محمودی تصریح کرد:بر اساس بودجه پیشنهادی روسای کمیسیون و ومدیران واحدهای اتاق،بودجه سال 92 نسبت به سال 91،27 درصد رشد دارد.

وی تصریح کرد:بودجه پیشنهادی کمیسیون ها و بخش های اتاق ارایه شده توسط بخش های اتاق پس از بررسی به تصویب هیات نمایندگان می رسد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز