خبرگزاری کار ایران

مسئول كمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی كاشان:

از اولین مسافر نوروزی با سوغات كاشان استقبال می شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۷۳

مسئول كمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی كاشان از استقبال اولین مسافر نوروزی بعد از تحویل سال نو در ساعت 14 و سی و یك دقیقه و 56 ثانیه روز چهارشنبه سی ام اسفند ماه جاری خبرداد.

ایلنا - کاشان: مسئول كمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی كاشان از استقبال اولین مسافر نوروزی بعد از تحویل سال نو در ساعت 14 و سی و یك دقیقه و 56 ثانیه روز چهارشنبه سی ام اسفند ماه جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان « مهدی نادعلی » در گفت و گو با خبرنگاران  با اعلام این خبر اظهارداشت: مراسم استقبال از اولین مسافرنوروزی شهرستان كاشان بعد از تحویل سال با اهدای سوغات كاشان ‹‹ كلوچه، گلاب و كتاب ›› در محل عوارضی اتوبان كاشان به قم، همراه با مراسم ویژه تحویل سال نو وچیدن سفره هفت سین در این محل برگزار می شود.

وی، همچنین چیدن 7 سفره 7 سین در 7 مكان خانه­های تاریخی طباطبایی و عباسیان تحت پوشش سازمان رفاهی تفریحی شهرداری كاشان، ورودی شهرستان كاشان در محل عوارضی اتوبان كاشان به قم و كاشان به اصفهان، محل استقرار و كمپ های اقامتی مسافرین نوروزی، ستاد مركزی در سازمان و فرهنگسراهای تحت پوشش این سازمان را از از جمله برنامه­های كمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی كاشان برشمرد.

نادعلی، برگزاری جشن نوروز در روز 28 اسفند ماه در فرهنگسرای معراج سازمان رفاهی تفریحی همراه با اجرای برنامه های شاد نمایش، موسیقی و... را یكی دیگراز برنامه های كمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی كاشان برای استقبال از نوروز امسال اعلام كرد.

وی، ازچاپ و توزیع بیش از 30 هزار بروشور فرهنگی در قالب معرفی علما، مشاهیر و مفاخر شهرستان كاشان برای اولین بار خبرداد و گفت: در این بروشور مراكز فرهنگی، سرداران شهید، جانبازان و خانواده های دو، سه و چهار شهید در شهرستان كاشان معرفی شده است.

مسئول كمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی كاشان در ادامه از ارائه­ی، پتو، آب جوش، نان و چادر و پزشك رایگان در محل كمپ مسافرین نوروزی خبرداد و گفت: هر شب در محل كمپ مسافرین نوروزی در ستاد مركزی، حدود 200 تا 300 تخته پتو و چادر بین مسافرین توزیع خواهد شد.

نادعلی راهنمایان مسافرین نوروزی به كمپ و مراكز اسكان مسافرین نوروزی توسط موتورسواران راهنمایان نوروزی شهرستان كاشان را یكی از برنامه ها و ابتكارات ستاد تسهیلات نوروزی كاشان ذكركرد.

وی در ادامه از افتتاح فاز اول شهربازی پارك آیت الله مدنی، فعال شدن شهربازی پاركها، و برگزاری بازی های بومی محلی در قالب مسابقات طناب كشی، هفت سنگ، كیسه تنی و... ویژه مسافرین نوروزی در كاشان خبرداد.

مسئول كمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی كاشان در ادامه، برگزاری نماز جماعت در اماكن تاریخی پوشش سازمان، باغ فین و محل ستاد مركزی اسكان درمحل سازمان رفاهی تفریحی را از جمله برنامه های این كمیته اعلام كرد و گفت: همزمان با ایام فاطمیه از پنجم فروردین ماه با برگزاری دعای كمیل، دعای توسل، نصب بنرهای ویژه ایام فاطمیه، با همكاری كمیته تبلیغات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منكر كاشان معنویت خاصی به فضای شهرستان داده خواهدشد.

مهدی نادعلی همچنین ارائه بلیط رایگان خانه های تاریخی تحت پوشش سازمان رفاهی تفریحی شهرداری كاشان به مسافرین نوروزی محجبه را یكی دیگر از اقدامات ویژه كمیته فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی كاشان و كمیته تبلیغات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منكر شهرستان كاشان اعلام كرد و اظهارامیدواری كرد رضایت مسافرین نوروزی شهرستان كاشان برای اقامت چند روزه در این شهرستان را به همراه داشته باشد.

شهرستان كاشان با بیش از یك هزار و 200 اثر ارزشمند تاریخی و فرهنگی به جای مانده از ادوار گذشته، به عنوان یكی از قطب­های بزرگ گردشگری كشور است. این شهرستان نخستین خاستگاه تمدن بشری است كه هر ساله پذیرای شمار بسیار زیادی از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی  است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز