خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل:

ثبت آثار جهانی در کاشان آن را از دیگر شهرستان‌ها متمایز کرده است

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۲۹

گردشگران انتخاب خود را برای بازدید از شهرستان کاشان مجموعه ای از شهر های کاشان،آران و بیدگل، نطنز، بادرود، نراق، دلیجان، نایین و شهرهای اطراف آن می دانند.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: گردشگران انتخاب خود را برای بازدید از شهرستان کاشان مجموعه‌ای از شهر‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، بادرود، نراق، دلیجان، نایین و شهرهای اطراف آن می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان «عباسعلی منصوری آرانی» صبح پنج شنبه اول فروردین ماه سالجاری در برنامه «صبح نوروزی شبکه ۳ سیما» در باغ تاریخی فین کاشان اظهار داشت: یکی از دلایلی که گردشگران این شهرستان را برای سفر خود انتخاب می‌کنند، وجود چند شهرستان چون کاشان، آران و بیدگل، نطنز، بادرود، دلیجان، نایین و شهرهای نیاسر، نوش آباد، برزک، جوشقان و کامو، قمصر، مشهد اردهال و نراق است.

وی، ضمن اشاره به ثبت جهانی تعدادی ازآثار کاشان گفت: ثبت آثار جهانی دراین شهرستان آن را متمایز با دیگر شهرستان‌ها کرده است و کمتر استانی دارای ثبت جهانی است.

به گفته وی، باغ تاریخی فین، طرح فرش کاشان و مراسم سنتی – مذهبی قالیشویان در مشهد اردهال کاشان از جمله آثار ثبت جهانی در این منطقه است.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس، به جاذبه‌های طبیعی، کویری و کوهستانی که در این منطقه وجود دارد اشاره کرد و افزود: تپه‌های ۷ هزار ساله سیلک به عنوان اولین نقطه مدنیت و سفالینه‌های به یادگار ماندنی نمونه بارزی از این جاذبه‌ها است.

منصوری، وجود جاذبه‌های گوناگون در این منطقه، آبشار، آتشکده، کارگاههای گلابگیری، خانه‌های تاریخی، باغ فین، بقاع متبرکه، وجود امامزاده‌ها، امامزاده هلال بن علی (ع)، باب المراد، کویر مرنجاب و دریاچه نمک در آران و بیدگل، سلطانعلی بن امام محمد بافر (ع) در مشهد اردهال، آقا علی عباس (ع) در بادرود، شهر زیرزمین اوئی در نوش آباد و کارگاههای گلابگیری را از دیگر جاذبه‌های گردشگری دراین منطقه برشمرد.

وی تاکید کرد: جاذبه‌های منطقه کاشان (نیاسر، برزک، قمصر، مشهد اردهال و...) و آران و بیدگل (نوش آباد، ابوزیدآبادو...) کوهستانی و کویری بودن در منطقه فضای آرامش بخشی را برای گردشگران به همراه دارد.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیلک کاشان اولین نقطه‌ای از جهان است که سفال پری در آن آغاز شده است، گفت: بناهای تاریخی شهرستان کاشان آنقدر زیاد است که بسیاری از هموطنان داخلی و خارج از کشور در سفرهای خارجی خود این شهرستان را برای گردشگری انتخاب می‌کنند.

وی دلیل حضور خود در فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی را وجود ابنیه‌های تاریخی فراوان و تلاش برای توسعه بیش از پیش صنعت توریسم در حوره انتخابیه خود عنوان کرد و گفت: از اینکه مسافران و گردشگران عزیز شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل را برای سفر نوروری خود انتخاب کردند ضمن خوشامد گویی، از آنها تشکر و قدردانی می‌نماییم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز