خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان:

بمب ساعتی زلزله زیر ۷ هزار هکتار از شهرهای اصفهان

asdasd

هنگامی که زلزله رخ می‌دهد، همه دستگاه‌ها خود را موظف به حمایت سریع از زلزله دیدگان وباز سازی و نوسازی مناطق زلزله زده می‌کنند اما زمان اجرای برنامه‌های نوسازی بافتهای فرسوده هر کدام راه خود را می‌روند.

اصفهان - ایلنا: مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان با اشاره به وجود حدود ۷ هزار هکتار بافت فرسوده در ۳۵ شهر استان اصفهان گفت: این بافت‌ها مانند بمبهای ساعتی هستندکه منتظرند با چند ریش‌تر زلزله، خرابی زیادی در شهر‌ها بوجود آوردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، غلامرضا عمرانی با مردم غیور آذر بایجان در زلزله اخیر همدردی کرد و خاطرنشان ساخت: زلزله خیز بودن ایران، اهمیت مقاوم سازی بافت فرسوده را دو چندان می‌کند و برای جلوگیری از کشتار دسته جمعی در هنگام حوادثی چون زلزله باید همه دستگاه‌های شهری خود را در برابر نوسازی بافتهای فرسوده مسئول بدانند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در سراسر کشور افزود: حدود ۷۰۰۰ هکتار از این بافت فرسوده در ۳۵ شهر استان اصفهان قرار داد که نشان می‌دهد حمایت از نوسازی بافت فرسوده همانند همکاری در زمان زلزله باید توسط همه دستگاه‌ها انجام شود.

به گفته عمرانی، در زمان زلزله همه دستگاه‌ها خود را موظف به حمایت سریع از زلزله دیدگان وباز سازی و نوسازی مناطق زلزله زده می‌کنند اما هنگام اجرای برنامه‌های نوسازی بافتهای فرسوده هر کدام راه خود را می‌روند در صورتی که شرط عقل حکم می‌کند که علاج واقعه قبل از وقوع باید نمود.

مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان بر اساس برآوردهای رسمی اعلام کرد: نوسازی هر هکتار بافت فرسوده ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با تقسیم این هزینه بین ساکنین و مالکین، دولت و شهرداری‌ها و حضور بخش خصوصی و با مدیریت مناسب می‌توان روند نوسازی بافت فرسوده را تسریع کرد.

وی همچنین معتقد است در هر هکتار از بافت فرسوده حدود ۵۰ درصد، مناطق مسکونی است و مابقی، معابر و فضاهای خدماتی شهری را شامل می‌شود و افزود: قسمت مسکونی باید با حمایت دولت و پرداخت تسهیلات توسط مردم ساخته شود.

مدیر عامل شرکت عمران و مسکن سازان استان اصفهان افزود: در سالهای گذشته حدود ۵ هزار واحد با اعتبار بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال به این صورت ساخته شده است و با مصوبه شورای مسکن استان با حضور وزیر راه و شهر سازی ۵۰۰۰ واحد تهسلات جهت نوسازی بافتهای فرسوده استان اصفهان اختصاص یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز