خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تاکید کرد:

مطبوعات حلقه وصل اصحاب فرهنگ و جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۶۷۵۴۱

حفظ نشدن این جایگاه منجر به جایگزین شدن مطبوعات با شبکه‌های اجتماعی که بسیار فراوانند می‌شود و این یک مخاطره اصلی است که نه تنها در بخش مطبوعات بلکه در بخش‌های دیگری مانند کتاب نیز و جود دارد.

ایلنا-اصفهان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان گفت: مطبوعات حلقه وصل اصحاب فرهنگ و جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی با بیان اینکه مطبوعات بین دستگا‌های اجرایی و جامعه اتصال ایجاد می‌کند افزود: رسالت مطبوعات بسیار گسترده که خبر و اطلاع رسانی یکی از رسالت‌ها ی آن است.

وی افزود: مطبوعات می‌تواند افکار عمومی را مهندسی نماید، سواد اجتماعی راارتقا ء دهد و هویت ملی و مذهبی راتقویت نماید و موجب افزایش همگرایی در جامعه شود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: مطبوعات همچنین می‌توانند در جامعه اعتماد ایجاد نمایند و مشارکت مردمی را بالا ببرند و با تحلیل‌های قوی و نقد‌های سازنده مسیر حرکت دستگاه‌ها و مسوولان و اصحاب فرهنگ و هنر را به نحوی سیاست گذاری نموده و یا حداقل شفاف نمایند.

وی با اشاره به اینکه لازم است جایگاه مطبوعات در جامعه حفظ شود گفت: حفظ نشدن این جایگاه منجر به جایگزین شدن مطبوعات با شبکه‌های اجتماعی که بسیار فراوانند می‌شود و این یک مخاطره اصلی است که نه تنها در بخش مطبوعات بلکه در بخش‌های دیگری مانند کتاب نیز و جود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی خاطر نشان کرد: لازم است دو اتفاق در عرصه فرهنگ صورت بگیرد تا کمک جدی به این بخش انجام شودکه یکی از این اتفاقات تکیه نکردن به بخش دولتی و واگذاری امور به بخش خصوصی و مردمی است و مدیریت فرهنگ توسط مردم است.

وی حرکت به سوی هم افزایی را اتفاق دومی عنوان کرد که لازم است در عرصه فرهنگ بیفتد و افزود: لازم است بین دستگا ه‌ها ی دولتی و بخش‌های خصوصی هم افزایی بهتر و بیشتری ایجاد شود و باید با هم مرتبط شده و نقطه‌های پیوندرا پیدا نموده و با هم هم پیمان شوند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: برگزاری نشست با اصحاب رسانه منجر به کسب تجربیات و اطلاعات بیشتر می‌شود و نقد صحیح اصحاب رسانه برایم بسیار ارزشمند است.

نشست مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان با نشست با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان امروز (دهم اردیبهشت ماه) در اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز