خبرگزاری کار ایران

روابط عمومی ذوب هن اصفهان خبر داد:

ذوب آهن اولین تولید كننده ریل خاورمیانه می شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۸۳۸

در سالی كه توسط مقام معظم رهبری با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده است، بزرگترین تفاهنامه صنعت ریل كشور برای تولید این كالای استرات‍‍ژیك توسط ذوب آهن اصفهان با حضور وزاری صنعت، معدن،‌تجارت و راه و شهرسازی ورئیس کمیسیون صنایع مجلس به امضاء رسید.

ایلنا: بزرگ‌ترین تفاهنامه صنعت ریل کشور برای تولید این کالای استرات‍‍ژیک توسط ذوب آهن اصفهان با حضور وزاری صنعت، معدن، ‌تجارت و راه و شهرسازی، ‌مهندس علی اکبر آقایی رئیس کمیسیون عمران مجلس؛ مهندس مجید منصوری-عضو کمسیون صنایع- و جمعی از مسئولین وزارتخانه‌های مذکور در دهم اردیبهشت ماه فیمابین دکتر اردشیر سعد محمدی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، مهندس صاحب محمدی معاون وزیر راه وشهر سازی و مدیرعامل راه آهن ودکتر جبل عاملی رییس دانشگاه علم وصنعت و امضاء‌ شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، این تفاهنامه سه جانبه که در آن ذوب آهن اصفهان، ‌ راه آهن جمهوری اسلامی و دانشگاه علم و صنعت مشارکت دارند و ‌ذوب آهن اصفهان را به اولین تولید کننده ریل در خاورمیانه بدل می‌سازد در راستای حمایت از صنایع داخلی کشور واستفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های مهندسی داخلی در سومین کنفرانس بین المللی پیشرفت‌های اخیر صنعت ریلی کشور در دانشگاه علم و صنعت، ‌دانشکده راه آهن امضا شد.

این موفقیت صنعتی که امکان تولید ریل را برای اولین بار در عمر ۴۵ ساله ذوب آهن فراهم می‌کند، براساس مصوبه هیات وزیران در سفر ریاست جمهوری به اصفهان در ۴ اردیبهشت ماه شکل گرفت. بدین ترتیب ذوب آهن اصفهان متعهد شد با احداث کارخانه خط نورد جهت تولید ریل نسبت به تامین ۲۵۰هزار تن ریل در سال مطابق استاندارد UIC۶۰‌ اقدام کند.

این گزارش حاکی است براساس سندچشم انداز توسعه ایران می‌بایستی طول خطوط ریلی کشور به ۲۵ هزار کیلومتر افزایش یابد و جهت تحقق هدف مذکور لازم است سالیانه حدود هزار کیلومتر راه آهن در کشور احداث شود.

همچنین به منظور نگهداری شبکه ریلی موجود نیاز به حدود ۱۵۰ هزار تن ریل است که با توجه به موارد مذکور این تفاهنامه جهت راه اندازی یک یا دو خط تولید ریل با استاندارد روزجهان UIC۶۰ منعقد شد. در ضمن وزارت راه وشهرسازی نیز متعهد گردید با رعایت قوانین مربوطه ریل مورد نیاز کشور را جهت پروژه‌های خود از کارخانجات داخلی (‌ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولید کننده ریل خاورمیانه) ‌تامین کند.

احمد رضا دهانی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز