خبرگزاری کار ایران

با راه‌اندازی باتری شماره ۳ كك‌سازی صورت می گیرد:

تولید روزانه ۳۰ تن سولفات آمونیوم در ذوب‌آهن اصفهان

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۱۴

ارزش ریالی تولید این مقدار سولفات آمونیوم را حدود ۶۰ میلیارد است/ نخستین محموله قطران تولیدی حاصل از گاز همین باتری نیز در آینده نزدیك به مشتریان تحویل می‌شود.

 ایلنا: با راه‌اندازی باتری شماره ۳ كك‌سازی روزانه ۳۰ تن و سالانه در حدود ۱۱ هزار تن سولفات آمونیوم در این شرکت تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سرپرست کارگاه بازیابی مواد كك‌سازی ذوب آهن اصفهان (واحد ۱) با اعلام این خبرگفت: هر ساعت 45 هزار متر معکب و سالانه ۳۹ میلیون مترمکعب گاز در كك‌سازی ذوب‌آهن تولید می‌شود كه پس از تصفیه آن، محصولات جانبی تولید خواهد شد.

امید متین یکی از این محصولات تولیدی در کک‌سازی ذوب‌آهن اصفهان را سولفات آمونیوم اعلام کرد و افزود: با عدد و ارقام فوق روزانه ۳۰ تن و سالانه در حدود ۱۱ هزار تن سولفات آمونیوم تولید می‌شود.

وی ارزش ریالی تولید این مقدار سولفات آمونیوم را حدود ۶۰ میلیارد دانست و تصریح کرد: میزان سولفات تولیدی بستگی به اندازه آمونیاک گاز، نوع زغال و رژیم کاری باتری دارد.

به گفته سرپرست کارگاه بازیابی مواد كك‌سازی ذوب آهن اصفهان (واحد ۱)، با افزایش گاز کک تولیدی باتری ۳ واحد جذب بنزول این کارگاه نیز در روزهای آتی راه‌اندازی و در مدار تولید قرار گرفته و نخستین محموله قطران تولیدی حاصل از گاز همین باتری نیز در آینده نزدیك به مشتریان تحویل می‌شود.

ماشین‌های مکنده موجود در این کارگاه که از اجزای مهم هر کارخانه کک‌سازی به شمار می‌روند، گاز کک را از باتری‌های کک دریافت و منتقل می‌کند.

متین ادامه داد: ذوب‌آهن اصفهان با تلاش بسیاری که به ویژه در شش ماهه دوم سال ۹۱ برای راه‌اندازی باتری شماره ۳ و واحدهای شیمیایی مرتبط در آن انجام گرفت، با خلق یک حماسه بزرگ، بنحوی مطلوب به استقبال سال حماسه اقتصادی و سیاسی رفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز