خبرگزاری کار ایران

آموزش و پرورش با سینمای کودک کاملا بیگانه است

بزرگسالان برای نمایش فیلم و بزرگداشت در جشنواره کودک رقابت می‌کنند/ ۹۰ درصد کار برگزاری جشنواره در اصفهان انجام شد.

ایلنا - اصفهان: مدیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، مخاطب و متولی این سینما را آموزش و پرورش دانست و اعلام کرد: بیگانگی مسوولان نظام آموزشی با سینمای کودک، ضعف بزرگی است که باعث شده معلمان، والدین و کار‌شناسان آشنا با این قشر، در فیلم نامه‌ها، نقش و تاثیری نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی شهیدی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز و در آستانه برگزاری بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان برگزار شد، خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم کودک، سال گذشته با اضطراب و مقاومت‌های خاصی در اصفهان برگزار شد به همین دلیل بیشتر وقتمان به توجیه مسوولان و شخصیت‌های فرهنگی کشور گذشت.

وی با اشاره به استقبال رسانه‌ها و مسئولان از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان، گفت: با وجود برخی ایرادات تخصصی که در برگزاری جشنواره پارسال وجود داشت، یکی از بهترین جشنواره‌های برگزار شده تاریخ انقلاب اسلامی در بخش کودک و نوجوان شناخته شد و دستاوردهای فراوانی نیز برای اصفهان داشت.

مدیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان یکی از این دستاورد‌ها را آغاز جریان تولید فیلم کودک و نوجوان در کشور و به ویژه استان دانست و افزود: به دلیل رخوتی که در سینماگران و دیگر فعالان این صنعت وجود داشت، از اصفهان حتی یک فیلم نامه هم برای شرکت در جشنواره پارسال ارائه نشد اما امسال، حدود ۲۸۰ فیلم نامه به دفتر مرکزی در تهران رسیده که ۷۰ مورد آن، متعلق به نویسندگان اصفهانی است.

وی دیجیتال شدن سینماهای اصفهان، برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران و نمایش فیلم در شهرستان‌های دیگر استان را از دیگر دستاوردهای بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اعلام کرد و گفت: شعار جشنواره امسال که از ۱۷ تا ۲۱ مهرماه برگزار می‌شود، کودک با نشاط، نوجوان آگاه و خانواده پایدار است و از آنجا که سال گذشته جشنواره مزین به نام امیرالمومین، بهترین پدر دنیا بود، امسال به نام بهترین مادر یعنی حضرت فاطمه زهرا (س) نام گذاری شده است.

شهیدی از رقابت ۲۰۰ فیلم در بخش بین المللی و ملی جشنواره بیست و ششم خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۱۷۰ اثر در بخش بین المللی پذیرفته شده و ۱۶ فیلم داخلی، متقاضی شرکت در جشنواره بودند که تاکنون ۱۲ اثر به دبیرخانه رسیده و قرار است ۴ اثر دیگر به زودی آماده و ارسال شود.

وی با اشاره به آماده سازی دو سالن در سینماهای فرشچیان برای نقد و بررسی فیلم‌ها و سینماهای قدس، ساحل، سپاهان، سه سالن شهرداری و سینمای کودک و نوجوان برای نمایش فیلم‌ها، گفت: اتفاق خوبی که امسال در بخش داوری جشنواره رخ داد، اعلام فراخوان برای مشارکت داوران کودک و نوجوان و شرکت ۳۰۰ متقاضی در آن بود که از میان آن‌ها، ۳۰ کودک و نوجوان انتخاب شدند و آموزش‌های تخصصی را برای داوری فیلم‌ها فرا می‌گیرند.

مدیر اجرایی جشنواره دغدغه اصلی جشنواره کودک و نوجوان را تعلیم و تربیت آن‌ها دانست و تصریح کرد: برای حضور گسترده دانش آموزان در این رویداد فرهنگیپف امسال برای حضور گسترده دانش آموزان در نمایش فیلم‌ها و برنامه‌های جنبی دیگر برنامه ریزی کرده‌ایم از جمله اینکه کارناوال‌های شادی در ۱۸۰ مدرسه حاضر می‌شوند تا پیام آغاز جشنواره و نمایش فیلم‌ها را به کودکان ونوجوانان اصفهانی برسانند.

وی از ارسال فیلم از ۲۹ کشور جهان به دبیرخانه جشنواره خبرداد و تاکید کرد: ۹۰ درصد کار برگزاری جشنواره در اصفهان انجام شد و به جز مرحله تولید فیلم که در حوزه وظایف و اختیارات وزارت ارشاد است، ابتکار عمل در فعالیت‌هایی از قبیل تهیه بولتن، داوری و... در دست ما بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز