خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در همایش ملی بحران آب خبر داد:

بحران آب در اصفهان به یك دغدغه بین‌المللی تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۰۰

موضوع مدیریت آب از اولویت‌های مدیریت استان بوده و با برنامه‌های كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تاكنون رضایت نسبی كاربران آب بدست آمده است.

ایلنا: استاندار اصفهان در همایش ملی بحران آب خبر داد: طرح خرید تضمینی آب توسط وزارت نیرو به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علیرضا ذاكر اصفهانی در همایش ملی بحران آب كه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و كارشناسان این حوزه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برگزار شد؛ از حضور جدی و فعال دانشگاهیان در عرصه آب تقدیر نمود.

استاندار اصفهان افزود: در مسیر رشد و ارتقاء كشور و مسائل آب در سراسر كشور، بخصوص در اصفهان به موضوع آب، بیشتر از هر چیز می‌اندیشیم.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان اصفهان در منطقه جغرافیایی خاص، اظهار داشت: این استان ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی دارد.

ذاكر اصفهانی ادامه داد؛ این ظرفیت‌ها دلیل قدرتمندی برای تبدیل تهدیدها به فرصت و استفاده بهینه از فرصت‌ها است.

استاندار اصفهان با اشاره به حضور میهمانان بین‌المللی در اصفهان، اذعان داشت؛ امروز مشكل بحران آب در استان اصفهان به یك دغدغه بین‌المللی تبدیل شده است و مقامات كشورهای گوناگون در بدو ورود به اصفهان، از وضعیت زاینده رود سوال می‌نمایند.

ذاكر اصفهانی یادآور شد: درخصوص این مسئله، همایش‌ها و جلسات مختلفی برگزار نموده‌ایم و متأسفانه موضوع خشكسالی یكی از دلایل بروز پشه سالك از منطقه برخوار تا آران و بیدگل است.

وی تأكید كرد: موضوع مدیریت آب از اولویت‌های مدیریت استان بوده و با برنامه‌های كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تاكنون رضایت نسبی كاربران آب بدست آمده است.

استاندار اصفهان از همه بخش‌ها و دستگاه‌های استان خواست به همدیگر كمك كرده و همكاری نمایند تا بتوانیم با تهدیدات مقابله كنیم و افزود: موضوع آب با توجه به اهمیت ویژه‌ای كه دارد باید در اولویت دستور كار دولت آینده قرار گیرد.

وی با اشاره به ورود به ایام انتخابات اظهار داشت؛ پرداختن به مسئله آب در هر شرایطی برای ما اولویت دارد و متأسفانه عده‌ای بدون اطلاع از حجم اقدامات انجام گرفته در خصوص مقابله با خشكسالی طی سالهای اخیر، مرتب اظهارنظر غیركارشناسی می كنند.

استاندار اصفهان از پیگیری با قوت تكمیل طرح‌های انتقال آب خبر داد و اعلام كرد؛ خوشبختانه با پیگیری‌های فراوان، بحث خرید تضمینی آب توسط وزارت نیرو به تصویب رسید و پروژه بزرگ انتقال آب از خلیج فارس با همكاری بخش خصوصی به مرحله اجرایی نزدیك شده است.

وی در پایان، تعیین حقآبه كشاورزان، ترویج مصرف بهینه آب در همه بخش‌ها، استانداردسازی پساب‌ها و طرح‌های انتقال آب را ازجمله اقدامات صورت گرفته بر شمرد و یادآور شد: باتوجه به اینكه حیات زیستی و فرهنگ و تمدن مردم استان تحت تأثیر این شرایط است باید از همه ظرفیت‌های موجود در حل این مسئله بهره برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز