خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری:

معادن اصفهان، ظرفیت ایجاد 500 هزار فرصت شغلی دارند

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۴۴

با توجه به کیفیت بالای معادن این استان و اختصاص سه هزار میلیارد ریال تسهیلات، برای امسال می‌تواند در پویایی این صنعت مفید واقع شود.

ایلنا: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری اصفهان با اشاره به وجود بیش از 416 معدن قابل اکتشاف و 133 معدن شناسایی‌شده در استان گفت: با فعال کردن این معادن تا پایان برنامه پنجم توسعه، می توان 500 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علیرضا همدانیان در دومین جلسه کارگروه معدن استان اصفهان یادآور شد: اصفهان با 601 معدن فعال، رتبه دوم و به لحاظ تولید انواع سنگ تزیینی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

وی برنامه‌ریزی و توجه به استخراج معادن این استان با آخرین تکنولوژی روز را ضروری دانست و افزود: توجه به استخراج معادن همچنین می تواند صادرات 500 میلیون دلاری تا پایان برنامه پنجم توسعه برای این استان داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری اصفهان، خام فروشی در بخش معدن را موجب اتلاف سرمایه ملی عنوان کرد و گفت: با توجه به کیفیت بالای معادن این استان و اختصاص سه هزار میلیارد ریال تسهیلات برای امسال، می تواند در پویایی این صنعت مفید واقع شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیست محیطی از سوی صاحبان معادن، برای حفظ مراتع و گونه‌ها و پوشش گیاهی منطقه استخراج تاکید کرد: دستگاه‌های متولی، باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز