خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره خانه صنعت استان اصفهان هشدار داد:

کاهش ظرفیت تولید باعث کمبود کالا و تورم می شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۵۲

تامین سرمایه در گردش و مواد اولیه برای واحدها می تواند تولید را افزایش دهد و آنها را از رکود درآورد اما اولین اقدام به عنوان یک مسکن، فعال سازی ظرفیت های خوابیده کارخانه هاست.

ایلنا: عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اولین اقدام به عنوان یک مسکن را فعال سازی ظرفیت های خوابیده کارخانه ها دانست و گفت: امروز واحدهای تولیدی با ظرفیت کامل خود کار نمی کنند و این روند باعث کمبود کالا و ازدیاد تقاضا می شود تورم را بالا می برد و نوعی رکود تورمی ایجاد می کند که بیشترین آسیب را به مصرف کننده وارد می آورد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمدامین توکل با انتقاد از این که توجه لازم به تولید صورت نگرفته است، افزود: سال هاست شعار حمایت از تولید داده می شود اما در عمل اتفاقی نمی افتد.

وی با اشاره به نقش تشکل های اقتصادی در افزایش تولید داخلی و حل مسائل تولیدکنندگان گفت: این سازمان ها فعالیت کارآفرینان را هماهنگ می کند و نیازهای آنها را به گوش دولت می رساند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خواستار مشارکت کارآفرینان در تصمیم سازی ها شد و تصریح کرد: تصمیم گیری ها با دولت است اما دولت می تواند با توجه به نظراتی که در این تشکل ها بیان می شود صدای مردم را بشنود و بهترین تصمیم را بگیرد.

وی با اشاره به نزدیکی زمان انتخابات گفت: تمامی کاندیداها عقیده دارند باید تغییراتی در بخش صنعت و تولید کشور صورت بگیرد چرا که در شکل گیری اقتصاد غیرنفتی لازم است توجه اصلی به صنعت باشد و صنعت و تولید می تواند جای نفت را در اقتصاد بگیرد.

این فعال صنعتی درخصوص نیازهای صنعت که باید مورد توجه رییس جمهور بعدی قرار بگیرد، یادآور شد: تامین سرمایه در گردش و مواد اولیه برای واحدها می تواند تولید را افزایش دهد و آنها را از رکود درآورد اما اولین اقدام به عنوان یک مسکن، فعال سازی ظرفیت های خوابیده کارخانه هاست.

وی همچنین خواستار تغییر نگاه ارگان های همکار با دولت مانند بانک ها شد و افزود: اداراتی مانند بیمه و دارایی تعامل بیشتری با بخش صنعت داشته باشند.

توکل با تاکید بر این که تصمیم ها باید همه جانبه نگر باشد و مسوولان در نظر بگیرند که توجه به تولید رونق اقتصادی به همراه دارد، ادامه داد: سیاست و اقتصاد مشترکات زیادی دارند، اقتصاد به طور مستقیم با سیاست های داخلی دولت ارتباط دارد و مسایلی نظیر اینکه نگاه دولت به تولید و تجارت چیست بر میزان تولید تاثیرات اساسی دارد.

وی مهمترین مشکل صنایع اصفهان را تامین آب دانست و گفت: در صورت فراهم آمدن بسترهای لازم، اصفهان برای گسترش صنعت و جذب مهاجران صنعتی و متخصصان ظرفیت دارد و با وجود نیروی انسانی متخصص حاضر در استان، باید امکانات برای توسعه صنعت فراهم شود.

وی با اشاره به بالا رفتن نرخ ارز گفت: این افزایش قیمت می تواند برای تولیدکننده فرصت رقابت با خارجی ها را فراهم کند اما برای رسیدن به این هدف لازم است با کشورهای خارجی رابطه اقتصادی بهتری داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز