خبرگزاری کار ایران

سیدمحمد غرضی در جمع مردم اصفهان:

موریانه پایه‌های یک حزب را می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۰۷

ایجاد گروه‌های سیاسی چپ و راست انفعال در برابر غرب است که به شکست می‌انجامد، چرا که جمهوریت تنها با اجماع شکل می‌گیرد/ مردم دولت‌های ضدتورم را روی کار می‌آورند که انبساط اجتماعی بیشتری داشته باشند.

ایلنا: کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری غرضی دولت خود را ضدتورم اعلام کرد و گفت: دولت قبلی 900 هزار میلیارد تومان بدهی به جا گذاشته است، اما من سعی می‌کنم به اندازه درآمد کشور هزینه کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمحمد غرضی شامگاه سه شنبه در جمع مردم اصفهان در مسجد سید افزود: هر زمان خدماتی را به مردم عرضه کرده‌ایم مردم نیز هزینه‌های آن را پذیرفته‌اند اما دست کردن در جیب فقرا قاعده اجتماع را متزلزل می‌کند، بنابراین‌ باید آنقدر ایستادگی کنیم که این موضوع به یک شعار اجتماعی مبدل شود و دولت آینده بترسد که در جیب فقرا دست کند.

وی با بیان این که حکومت کردن دستوری و تابع فعل و انفعالات اشخاص نیست؛ بلکه انعکاس استعداد جامعه است و جامعه مستعد، حکومت سامان‌یافته می‌سازد، تصریح کرد: از نظر من آزادی انبساط اجتماعی باید برابر با قاعده جامعه باشد، اما ایجاد گروه‌های سیاسی چپ و راست انفعال در برابر غرب است که به شکست می‌انجامد، چراکه جمهوریت تنها با اجماع شکل می‌گیرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معتقد است زمانی که گروه‌های سیاسی مختلف ایجاد شوند، هرکدام می‌خواهند حکومت کنند و از جمهوریت خارج شده و گروه نابود می‌شود.

وی در تایید این ادعا گفت:‌ مرحوم بهشتی را در بیت امام خمینی (ره) دیدم که مرا به حزب جمهوری دعوت کرد، اما من این پیشنهاد را قبول نکردم، چراکه از دیدگاه من موریانه پایه‌های یک حزب را در نهایت می‌خورد و بهشتی به همین دلیل شهید شد، امام خمینی (ره) هم به گروه‌های سیاسی چپ و راست توجه نداشتند، چراکه این گروه‌ها مورد توجه بیگانگان است و در نهایت نابودی خود گروه را درپی دارد.

غرضی با تاکید بر اجماع که مورد تایید فقه شیعه نیز هست، افزود: ما باید با اجماع وارد جامعه شویم؛ در غیر این صورت گروه‌های مختلف برای به حکومت رسیدن با یکدیگر درگیر می‌شوند و در نهایت خودشان از میان می‌روند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به پایتختی اصفهان در دو دوره تاریخی بیان داشت: اصفهان عظمت زیادی دارد، من در این شهر مهم به دنیا آمدم و اکنون آمده‌ام تا بگویم نسبت به مسائل جهان، منطقه، جریانات داخلی و تاریخ گذشته مطلع هستم و می‌توانم به کشور خدمت کنم.

وی پیش بینی کرد مردم برای چهار سال آینده مردم دولت‌های ضدتورم را روی کار می‌آورند که انبساط اجتماعی بیشتری داشته باشند، چراکه نظام جمهوری اسلامی انشعاب و کمک مردم را می‌طلبد.

غرضی ایجاد اشتغال در جامعه را نیازمند ساماندهی تولید دانست و گفت: جامعه ایران باید این موضوع را باور کند که ساماندهی اقتصادی کشور نیازمند زمان است و اگر بخواهیم آن را سریع پیش ببریم دچار مشکل و زحمت می‌شویم.

این کاندیدا با تایید این اظهارات خود که 55 میلیون رأی دارد، گفت: من رأی تعداد بسیار زیادی از مردم جذب کردم و به این دلیل گفتم 55 میلیون رأی دارم که قرار است دولت ضدتورم تشکیل دهم که به یقین کسی مخالف این مسئله نیست، در دولت ضد تورم از ماشین‌های 1.5 میلیارد تومانی و مسافرت‌های خارجی 500 میلیون تومانی خبری نیست و به عبارتی هزینه‌های ثروتمندان و فقر فقرا دیگر وجود خارجی ندارد.

غرضی با انتقاد از سودهای بی‌قاعده بانکی ادامه داد: تنها چاره اینکه نرخ بهره پایین بیاید، این است که تورم نیز کاهش یابد، چراکه تا زمانی که بهره‌ بانکی بالایی داریم اشتغال و تولید ایجاد نمی‌شود و اگر می‌خواهیم نسل بعدی سوخته نباشد، باید به دنبال دولت ضدتورم برویم.

وی وظیفه دولت را اعمال قانون بدون در نظر گرفتن امتیازات ویژه برای خود دانست و گفت: در غیر اینصورت دولت‌های رانت‌خوار در کشور ایجاد می‌شوند، بنابراین نخستین کار من پس از روی کارآمدن این است که دولتی تأسیس کنم که وزیر نتواند سمتی را به طور مستقیم به شخصی تفویض کند؛ بلکه مصوباتی را در اختیار مردم قرار دهد تا مردم طبق قانون زندگی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز