خبرگزاری کار ایران

مدیر کانون پرورش فکری اصفهان:

افزایش نشاط خانواده ها سرلوحه کار نهادهای فرهنگی باشد

10هزار دانش آموز اصفهانی در جشنواره یک هفته ای روز کودک شرکت می کنند / با کلنگ زنی مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، آرزوی چندین و چندساله اعضا و کارکنان کانون برآورده می شود/ تعداد مراجعه کنندگان به کانون پرورش فکری اصفهان 44درصد و اعضای آن 60 درصد افزایش یافته است.

ایلنا - اصفهان: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، با اشاره به شرایط اجتماعی و اقتصادی کنونی، گفت: برای این که کمک کنیم کودکان در محیطی شاد زندگی کنند، همه نهادهای فرهنگی باید، افزایش نشاط خانواده ها را سرلوحه همه برنامه های خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حامد عسگری در نشست خبری که پیش از ظهر امروز و در آستانه فرارسیدن روز جهانی کودک برگزار شد، خاطرنشان کرد: همزمان با 16 مهرماه که روز جهانی کودک نامگذاری شده، هجدهمین جشنواره کودک از 15 تا 22 این ماه برگزار می شود.

وی با اشاره به معرفی فعالیت های 40 گانه فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برای دانش آموزان، خانواده هایشان و مسوولان کانون، در این جشنواره افزود: نزدیک به 500 کودک و نوجوان در مناطق محروم اصفهان، برای شرکت در جشن های این مراسم دعوت شده اند همچنین برنامه های شادی مانند نمایش فیلم، نمایش عروسکی، انیمیشن، کارگاه پویانمایی و نمایش نامه خوانی و آشنایی با فعالیت های اسلامی- مذهبی برای 10 هزار دانش آموز در مدارس اجرا می شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان از کلنگ زنی مجتمع فرهنگی هنری کانون اصفهان با حضور مسوولان استانی و کشوری در این هفته خبر داد و اظهار داشت: مطالعات، نقشه برداری و تهیه ماکت این طرح به پایان رسیده و در صورتی که کمبودهای بودجه و وضعیت های تخصیص های امسال، مشکلی ایجاد نکند، این آرزوی چندین و چندساله اعضا و کارکنان کانون پرورش فکری اصفهان برآورده می شود.

وی زیربنای این پروژه را 3 هزار و 200 متر اعلام کرد و گفت: این پروژه سه ساله تعریف شده اما ممکن است تا 5 سال هم طول بکشد.

عسگری درباره برنامه های تابستانی کانون پرورش فکری گفت: در دو سال اخیر، تعداد کارگاههای فرهنگی و هنری تشکیل شده در کانونو های پرورش فری اصفهان ترتیب 45 و 44 درصد افزایش یافته همچنین آمار شرکت کنندگان در این کلاس ها 60 درصد بیشتر بوده است.

وی این رشد را نشان از اعتماد خانواده ها به کانون و تنوع برنامه های آن دانست و افزود: 35 کارگاه مختلف برای سنین مختلف، بار اول است که در کانون های پرورش فکری کشور و استان برگزار می شود از جمله آنها دو دوره آموزش تفکر و آموزش خلاق بوده است.

ضعف مهارت خواندن متون در پایه ابتدایی

مدیر کانون پرورش فکری اصفهان یکی از ضعف های نظام آموزشی کشور به ویژه در پایه های دوم و سوم ابتدایی را مهارت خواندن بیان کرد و اظهار داشت: مسوولان اموزش و پرورش استان نیز به این موضوع اذعان دارند که مهارت خواندن شعر و متون فارسی در میان این کودکان بالا نیست.

وی با اشاره به فعالیت 60 مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اصفهان افزود: از این تعداد، 20 مرکز در شهرستان اصفهان قرار دارند علاوه بر آن از 20 روز پیش، مراکز زیر نظر کانون زبان که تاکنون به صورت مستقل اداره می شدند نیز در کانون پرورش فکری کودکان ادغام شدند.

عسگری تعداد زبان آموزان کانون در استان اصفهان را 17 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد در 13 مرکز، مشغول فراگیری زبان های خارجی هستند.

آمادگی ایجاد 5 مرکز جدید را داریم

وی درباره پراکندگی نامناسب کانون های پرورش فکری در محلات و مناطق مختلف شهر، اظهار داشت: بسیاری از مکان هایی که امروز در اختیار کانون قرار دارد مربوط به شهرداری است، البته از نظر تامین نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز مراکز، هیچ محدودیتی نداریم اما مشکل اصلی برای افزایش تعداد مراکز، نبود بودجه و مکان مناسب است.

مدیر کانون پرورش فکری اصفهان اعلام آمادگی کرد در صورتی که نهادهای فرهنگی استان همکاری کنند 5 کانون پرورش فکری جدید ایجاد خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز