خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی شهرداری اصفهان:

اصلی ترین نیاز اصفهان زنده شدن زاینده رود است

مهمترین نیاز شهروندان به ترتیب آسفالت معابر، جمع آوری زباله، وجود خانه های متروک و جانوران موذی اعلام شده است.

ایلنا - اصفهان: بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی انجام شده، اصلی ترین نیاز کلانشهر اصفهان از دید شهروندان زنده شدن زاینده رود، اجرای برنامه های شاد و مفرح در شهر، مناسب سازی خیابانها و معابر برای تردد معلولان و توجه به بافت فرسوده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان، با اعلام این خبر گفت: یکی ازاصلی ترین اهداف شهرداری، مشارکت مردم در اداره شهر است بنابراین شناخت نیازها و دریافت نظرات آنان ما را به این هدف نزدیک می کند.

ابوالقاسم گلستان نژاد، پایه و اساس برنامه ریزی مناسب برای اداره کلانشهری چون اصفهان را شناخت نیازها دانست و افزود: درخواست ها و نیازهای شهروندان، در تدوین برنامه سال بعد که بر اساس برنامه پنج ساله اصفهان ۹۵ است، مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به اجرای نخستین نیازسنجی در سال 88 و تکرار آن در مقیاسی متفاوت و سال بعد، خاطرنشان کرد: امسال نیز این نیاز سنجی پس از شناسایی ۴۳۰ موضوع شهری مرتبط با نیازهای مردم که از دغدغه های شهروندان نیز محسوب می شد در مدت زمان ۴۰ روز و با به کارگیری ۷۰ نیرو انجام گرفت.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان ویژگی بارز این طرح را استفاده از نظرات قشرهای مختلف عنوان کرد و گفت: در این نظر سنجی ۷ هزار نفر از شهروندان در سنین و با تحصیلات و مشاغل متفاوت نظرات خود را برای اداره بهتر شهر در اختیار مدیریت شهری قرار داده اند.

به گفته وی ۳/۹۱ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند بیش از ۱۰ سال و ۱/۵ درصد باقی مانده بین ۵ تا ۱۰ سال در شهر اصفهان سکونت داشته اند.

گلستان نژاد محور سوالات این نظر سنجی را توجه به شاخص کیفیت زندگی شهروندان اعلام کرد و ادامه داد: هدف از اجرا طرح این است که بتوانیم پس از بررسی، کمبودها و نیازها را برطرف کرده و به عبارتی کیفیت زندگی را به مرور به نقطه مطلوب برسانیم.

وی از رضایت۹۵ درصد از شهروندان از سکونت در مناطق چهارده گانه شهر اصفهان خبر داد و افزود: البته میزان رضایتمندی مردم از امکانات موجود در محلات کمتر بوده است.

معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان مهم ترین نیاز شهروندان به ترتیب آسفالت معابر، جمع آوری زباله، وجود خانه های متروک و جانوران موذی اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز