خبرگزاری کار ایران

در طول ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد

نظارت ۱۰۰ بازرس بر بازار مواد غذایی و قنادی‌های اصفهان

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۴۹

در برخی از قنادی‌ها وزن جعبه شیرینی بیش از حد استاندارد است/ طرح ضربتی کنترل بازار مواد غذایی و قنادی‌ها توسط بازرسان استاندارد در طول ماه مبارک رمضان اجرای می‌شود.

ایلنا: مدیرکل استاندارد استان اصفهان از اجرای طرح ضربتی کنترل مواد غذایی، ویژه ماه مبارک رمضان، خبر داد و اعلام کرد: تیمی متشکل از بازرسان و کار‌شناسان این اداره کل همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان از مراکز عرضه مواد غذایی به ویژه قنادی‌های سطح استان اصفهان بازرسی و کیفیت مواد اولیه در قنادی‌ها از جمله جعبه‌های مقوایی شیرینی را کنترل خواهند نمود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، غلامحسین شفیعی بازرسی‌های ویژه ماه مبارک رمضان را بصورت سر زده و در قالب طرح‌های طه، شبنم و بازرسی‌های اختصاصی استاندارد دانست و گفت: در این مدت برای برخی مراکز عرضه مواد غذایی مانند قنادی‌ها، برنامه ویژه‌ای داریم چون استاندارد بودن جعبه شیرینی اجباری است و وزن آن هم باید شرایط استاندارد را داشته باشد، اما تحقیقات اولیه ما نشان می‌دهد که در برخی از قنادی‌ها وزن جعبه شیرینی بیش از حد استاندارد است.

وی با اخطار به قنادی‌ها افزود: در اجرای مفاد تبصره ۴ ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان استاندارد و به رعایت مفاد ماده ۲۰ ضوابط اجرایی استاندارد‌های اجباری و تشویقی در صورت عرضه شیرینی در جعبه مقوایی که فاقد علامت استاندارد است، ضمن توقیف، مراتب از طریق مراجع قضایی رسیدگی خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اهمیت استاندارد بودن مواد اولیه مورد استفاده در قنادی‌ها از جمله جعبه‌های مقوایی، بر استمرار کیفیت و ارتقاء بهداشتی کارخانه‌های تولید کننده مقوای جعبه‌های شیرینی تاکید کرد و ادامه داد: جعبه‌های شیرینی که دارای علامت استاندارد باشد از نظر وزن، ابعاد و مسائل میکروبی و بهداشتی که نقش بسزایی در سلامت انسان دارند، در صورتی که جعبه‌های شیرینی غیر استاندارد نه تنها وزن بالایی دارند و از نظر اقتصادی مردم را مغبون می‌نمایند، بلکه از نظر بهداشتی نیز سلامت مردم را تهدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه بازرسی‌های ویژه ماه مبارک رمضان بصورت سر زده و در قالب طرح‌های طه، شبنم و بازرسی‌های اختصاصی استاندارد است افزود: حداقل ۱۰۰ نفر بازرس در طول ماه رمضان بازرسی‌ها را انجام می‌دهند.

شفیعی همچنین با تاکید بر لزوم استاندارد بودن محصولاتی چون آش که در این ماه مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد گفت: این اقلام به دلیل نوع پخت سنتی و سلیقه‌ای آن قالب استانداردی برای آن وجود ندارد و نظارت دقیق بر آن‌ها از سوی اداره بهداشت انجام می‌شود با این وجود به شدت توصیه می‌شود که از عرضه و تهیه این مواد بصورت داغ در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی (غیر سلولوزی) خودداری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز