خبرگزاری کار ایران

در جشنواره کارآفرینان برتر استان اصفهان مطرح شد:

برای ایجاد جامعه سالم باید مشکل اشتغال جوانان را حل کرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۹۷۵

ایجاد اشتغال باعث ایجاد امنیت در جامعه و جلوگیری از فساد می‌شود و برای ایجاد جامعه سالم ابتدا باید مساله اشتغال جوانان را حل کرد.

ایلنا: نایب رییس اتاق بازرگانی و رییس خانه صنعت و معدن اصفهان با اشاره به اینکه کارآفرینان و مسوولین استان با کمک هم توانسته‌اند چرخه صنعت را در بد‌ترین شرایط هم بچرخاند، تاکید کرد: اگر مسوولان همدلی بیشتری با کارآفرینان در همه بخش‌ها داشته باشند می‌توان بیکاری را در استان به حداقل رساند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی که در مراسم معرفی ۳۴ کارآفرین بر‌تر استان اصفهان در سال ۹۲ سخن می‌گفت، فعالیت بیش از هشت هزار واحد صنعتی در قالب ۷۰ شهرک صنعتی را نشان از توانمندی استان در این بخش دانست و افزود: همدلی بیشتر مسوولین می‌تواند واحدهای صنعتی با توان بیشتری در استان ایجاد کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های خود در عرصه صنعت و معدن گفت: اینجانب سه کارخانه ورشکسته را خریداری و با برنامه ریزی و فعالیت مداوم توانستیم به ۱۰۰ درصد ظرفیت برسانیم از جمله یک واحد ماشین سازی که با تلاش و کوشش توانستیم امروز چرخه‌های قطار را در یکی از واحد‌ها تولید و نیاز راه آهن کشور را برطرف کنیم.

«مسعود صرامی» مدیر شرکت پرستیژلند ایران و دیگر کارآفرین نمونه در بخش تولیدات صنعتی و خدماتی استان در این جشنواره گفت: ایجاد اشتغال باعث ایجاد امنیت در جامعه و جلوگیری از فساد می‌شود و برای ایجاد جامعه سالم ابتدا باید مساله اشتغال جوانان را حل کرد.

وی سهم اشتغال بخش خدمات در کشور و بویژه در استان اصفهان را نسبت به بخش صنعت و کشاورزی اندک دانست و تصریح کرد: اصفهان می‌تواند در بخش خدمات اشتغال زایی قابل توجهی کند که نمونه این ادعا اشتغال زایی در شهرک سلامت است که با ایجاد مرکز خرید و گردشگری جنوب اصفهان پیش بینی اشتغال ۵ هزار و ۴۰۰ نفر به طور مستقیم شده است.

صرامی خواستار برطرف شدن محدودیت برای توسعه فعالیت کارآفرینان شد و ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه مسوولان دولتی برطرف کردن موانع پیش روی کارآفرینان است و در صورت انجام چنین کاری می‌توانند شاهد اشتغال زایی و توسعه اقتصادی کشور باشند.

وی با انتقاد از مسوولین میانی در برخی از سازمان‌های دولتی و عمومی گفت: مسولین رده بالای کشور با کارآفرینان همدردی و همکاری می‌کنند ولی برخی از مدیران میانی مانع ایجاد می‌کنند.

«محمد عصارزادگان» مدیر شرکت آرد جرعه و کارآفرین نمونه استان اصفهان نیز در ادامه یادآور شد: نترسیدن در برابر مشکلات و با تمام توان کار کردن از ویژگی یک کارآفرین موفق است.

وی با اشاره به سپرده گذاری برخی از سرمایه گذاران در بانک گفت: سرمایه گذاری در تولید و ایجاد اشتغال و معرفی ایران در سطح جهان لذتی فرا‌تر از دریافت سود‌های ماهیانه دارد.

وی از جوانان خواست از نیروی جوانی برای فعالیت وسیع‌تر و گسترده‌تر در تولید کار و اشتغال استفاده کنند و تاکید کرد: همدلی و همکاری بین مدیران و فعالان اقتصادی موجب شکوفایی ایران در عرصه جهانی خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در از مشارکت یک هزار و ۷۹۶ کارآفرین استان در فراخوان اولیه این جشنواره خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۲۰ درصدبودیم که از این تعداد ۳۶۷ پرونده به صورت جامع به مرحله نهایی رسید که در پایان ۳۴ کارآفرین در بخش صنعت، کشاورزی و خدمات مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

«غلامعلی قادری» پارامتر‌های انتخاب کارآفرین بر‌تر را شامل نوآوری، حرکت‌های نوآورانه جهت بدست آوردن بازار‌های داخلی و خارجی، کیفیت سنجی تولیدات، بومی سازی تکنولوژی‌های فنی و مهندسی، استفاده از فناوری‌های نوین دانش بنیان و بهره وری توسعه منابع انسانی و میزان اشتغال بوجود آمد عنوان کرد و بیان داشت: از میان ۳۴ کارآفرین بر‌تر استان اصفهان تعداد پنج کارآفرین جهت حضور به جشنواره ملی کارآفرینان شامل دو نفر در بخش صنعت، دو نفر در بخش خدمات و یک نفر در بخش کشاورزی معرفی می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز