خبرگزاری کار ایران

در نشست اعضای کمیسیون برند اتاق با شورای شهر چهارم مطرح شد؛

اصفهان دیگر ظرفیت ایجاد واحدهای صنعتی را ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۳۵

یکی از بخش‌های مهم توسعه پایدار شهر اصفهان جاری بودن زاینده رود است که هر چقدر راجع به اصفهان سخن بگوییم و زاینده رود خشک باشد اثری بر روی گردشگران داخلی و خارجی ندارد.

ایلنا: رییس کمیسیون نام و نشان تجاری اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان دیگر ظرفیت ایجاد واحدهای صنعتی را ندارد، گفت: بخش خدمات می‌تواند درآمدزایی مناسبی برای این شهر ایجاد کند و تقویت برند شهری می‌تواند این زمینه را فراهم سازد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمدرضا رجالی در نشست اعضای کمیسیون نام و نشان تجاری (بند) اتاق اصفهان با منتخبان شورای چهارم شهر اصفهان، تاکید کرد: در کشورهای توسعه یافته، اتاق‌های بازرگانی با شورای شهر، ارتباط تنگاتنگی دارند چرا که ارتباط دو نهاد مدنی و عمومی مانند اتاق و شورای شهر می‌تواند برای شهرنتایج مثبتی در تمامی زمینه‌ها داشته باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان تقویت برند شهری، تقویت برند تولیدات شهر و ارایه الگو برای نگهداری از برندهای اصفهان را سه رویکرد اصلی این کمیسیون بیان کرد و افزود: متاسفانه تنها یک برند خودرو سازی در جمع یکصد برند منطقه به دلیل بالا بودن میزان تولید قرار دارد و این در حالیست که ارزش یک صد برند جهان بیش از ۲۰۰۰ میلیارد دلار است که شرکت‌های ایرانی جایگاهی در آن ندارند.

وی تشکیل شورای عالی برند استان اصفهان را گامی ارزشمند در فرهنگ سازی برند شهری اصفهان دانست و گفت: برندسازی شهر اصفهان نیازمند هماهنگی بین تمام بخش‌های دولتی و غیر دولتی و عمومی است و همه باید یک شعار برای برندسازی شهر سرلوحه کار خود قرار دهند.

توجه به تولید و رونق کسب و کار دو اولویت مهم اصفهان

رییس شورای شهر اصفهان نیز در این نشست یادآور شد: پس از ایجاد حماسه سیاسی همه بخش‌ها باید به دنبال ایجاد حماسه اقتصادی باشند و برای ایجاد حماسه اقتصادی همه بخش‌ها با همکاری و تعامل باید همسو حرکت کنند.

عباس حاج رسولی‌ها از اتاق اصفهان خواست پیشنهاد ایجاد برند شهری را در قالب یک طرح به شورای شهر ارسال کندو ادامه داد: شورای شهر می‌تواند این طرح را در قالب مصوبه‌ای به تصویب برساند به ویژه آنکه توجه به تولید و رونق کسب و کار دو موضوع مهم استان اصفهان به شمار می‌آید و اصفهان دارای ظرفیت بسیاری است که باید از آن درست استفاده کنیم.

اصفهان الگوی ایجاد سند برند شهری در کشور

مشاور کمیسیون برند اتاق اصفهان نیز خواستار برنامه ریزی برای رونق تجارت شهر اصفهان همانند توسعه زیرساخت‌ها شد و گفت: هر شهر توسعه یافته دارای سه سند چشم انداز، آمایش و برند شهری است که سند برند شهری به عنوان واحد بازاریابی و مارکتینگ شهر عمل می‌کند و برای رونق کسب و کار مردم آن شهر فرصت ایجاد می‌کند.

به گفته «گنجوی» برای دو سند بالادستی استان فکر شده ولی سند برند شهری مغفول مانده است که اتاق اصفهان با همکاری استانداری و شورای شهر می‌تواند این سند را برای استان تدوین کنند تا مسیر کسب و کار شهر اصفهان مشخص و معین شود.

وی شهر اصفهان را پایلوت برای ایجاد سند برند شهری در کشور معرفی کرد و گفت: اصفهان نخستین شهر برای ایجاد الگو برند شهری انتخاب شده است و در صورت موفقیت می‌توان این الگو به سایر استان‌ها ارایه کرد.

و به هویت اصفهان نصف جهان یا شهر گنبدهای فیروزه‌ای این شهر اشاره کرد و گفت: اصفهان قدیم دارای برند شهری معتبری در سطح جهان بوده است و می‌توان این برند را بازآفرینی کرد.

وحید فولادگر» دیگر عضو منتخب شورای شهر اصفهان در این جلسه گفت: در فرایند برند باید توسعه پایدار شهر اصفهان مورد توجه قرار گیرد. وی یکی از بخش‌های مهم توسعه پایدار شهر اصفهان جاری بودن زاینده رود دانست و گفت: هر چقدر راجع به اصفهان سخن بگوییم و زاینده رود خشک باشد اثری بر روی گردشگران داخلی و خارجی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز