خبرگزاری کار ایران

ارسال هزار و ۲۴۵ اثر به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی کودک

از آنجا که تعیین سه رتبه بر‌تر و دادن لوح و جایزه به آن‌ها تاثیر مناسبی در روحیه کودکان نخواهد داشت، برای همه شرکت کنندگان، لوح و هدایایی متفاوت در نظر گرفته شده اما نفرات برگزیده به مراکز پرورش و آموزشی ویژه هنری معرفی می‌شوند.

اصفهان - ایلنا: در یک ماه باقی مانده به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی کودک و نوجوان اصفهان، بیش از۹۳۰نفر در سایت ثبت نام کرده‌اند و هزار و ۲۴۵ اثر به دبیرخانه فرستاده شده است، در حالی که این آمار سال گذشته کمتر از ۲۰۰نفر بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیر دومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان اصفهان که سابقه عضویت در هیات داوران جشنواره‌های بین المللی امام رضا، فجر، هنرهای تجسمی معاصر کشورهای اسلامی و نگارگری را در کارنامه خود دارد، صبح امروز در نشستی خبری با اعلام این خبر گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری این جشنواره سنجیدن نبوغ و یافتن کودکان و نوجوانان بااستعداد است و از آنجا که تعیین سه رتبه بر‌تر و دادن لوح و جایزه به آن‌ها تاثیر مناسبی در روحیه کودکان نخواهد داشت، برای همه شرکت کنندگان، لوح و هدایایی در نظر گرفته شده اما نفرات برگزیده به مراکز پرورش و آموزشی ویژه هنری معرفی می‌شوند.

دکتر جلیل جوکار از رشد قابل توجه استقبال از این جشنواره و ارسال اثر به آن در دومین سال برگزاری خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه حدود یک ماه به زمان برگزرای جشنواره هنرهای تجسمی زمان باقی مانده، امیدواریم این استقبال ادامه یابد و تعداد شرکت کنندگان ده برابر شود.

به گفته استاد دانشگاه هنر اصفهان، هر شرکت کننده می‌تواند دو اثر را در سایت جشنواره بارگذاری کند که از این تعداد، ۲۰۰ اثر نمونه برای رقابت در ۲۶ تا ۲۹ مهرماه دعوت خواهند شد.

دبیر دومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان اصفهان با اشاره به اهمیت آموزش و یادگیری در دوران کودکی و جوانی گفت: رقابت امروز کودکان و نوجوانان در ارائه آثار تجسمی، انگیزه‌ای برای شکوفایی استعداد‌ها ایجاد می‌کند، همچنین باعث پرورش قدرت‌های تفکر، تخیل، تجسم، انطباق و ابتکار در ذهن آن‌ها می‌شود.

جوکار پرورش این قدرت‌ها را سازنده پایه استدلال آینده سازان کشور دانست و افزود: هنرهای تجسمی، پایه و اساس عمارت دانش یک فرد است چرا که زندگی بزرگان تاریخ علم هم نشان می‌دهد هر یک از مفاخر ما یک هنر را خوب می‌دانستند و در آن مهارت داشته‌اند.

وی با انتقاد از نادیده گرفتن این هنر‌ها یا سطحی نگه داشتن آن به اندازه یک زنگ تفریح، خاطرنشان کرد: هنر هم می‌تواند پایه و منبای قوی برای دروس علمی باشد و هم تنش‌های درونی و موجود در زندگی روزمره را کاهش می‌دهد و روحیه افراد را بهبود می‌بخشد.

جوکار با اشاره به برگزاری جشنواره‌های هنری مختلف در کشور از جمله دوسالانه‌های ملی و فستیوال‌های جهانی در رشته‌های مختلف، گفت: جوانان و بزرگسالانی که انتظار داریم در این مسابقات بدرخشند و نام و آوازه کشورمان را مطرح کنند باید در همین جشنواره‌ها شناسایی شوند و پرورش یابند.

وی اضافه کردن بخش همایش به این جشنواره را ضروری دانست و ادامه داد: امسال به دلیل کمبود زمان، موفق به انجام این کار نشدیم اما بخش همایش در جشنواره هنرهای تجسمی کودک، می‌تواند زمینه ساز پژوهش در آثار شرکت داده شده در جشنواره را فراهم سازد.

دبیر دومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی کودک و نوجوان اصفهان، جای ایجاد یک گرایش تخصصی هنر کودک را در کشور خالی عنوان کرد و اظهار داشت: اهداف اصلی جشنواره امسال عبارتند از: ایجاد بستر مناسب برای شناخت، رشد و شکوفایی استعدادهای نهفته و برنامه ریزی برای آینده هنری آن‌ها، پرورش خلاقیت و تبادل تجربه‌ها و بالاخره ایجاد انگیزه و توجه به هنر کودک و نوجوان.

وی از برگزاری این جشنواره در دو رشته نقاشی و خوشنویسی خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در رشته نقاشی، باید آثار خود را در موضوعات کشتی نوح (ع)، حضرت ابراهیم در آتش، حضرت یونس در شکم ماهی، طبیعت بی‌جان ایران، پنجره اتاق من، شهر رویای من، پروانه‌ها و گل‌ها و سیمرغ و مترسک به دبیرخانه ارسال کننداما در بخش خوشنویسی موضوع آزاد است و گروه‌های سنی ۶ تا ۸ سال و ۹ تا ۱۲ سال در خط تحریر و گروه سنی ۱۲ تا ۱۴ سال در بخش نستعلیق با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز