خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

به ازای هر ۱۴۰۰ نفر یک صندلی سینما در اصفهان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۹۰۱۵۷

یکی از دغدغه‌های بزرگ ارشاد برای برگزاری نمایشگاه کتاب امسال، تامین هزینه‌های آن است بودجه لازم برای برگزاری این نمایشگاه ۴۰۰ میلیون تومان است که شامل اجاره مکان، عوامل اجرایی، حمل و نقل و تخفیفات خرید کتاب است که در صورت عدم همکاری مسوولان استان و ملی ممکن است نتوانیم نمایشگاه را برگزار کنیم.

ایلنا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از افتتاح ۱۰ سینمای جدید تا ماه آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر به ازای هر هزار و ۴۰۰ نفر یک صندلی سینما در استان وجود دارد که پس از بهره برداری از سینماهای جدید ۳ هزار صندلی به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی که پیش از ظهر امروز چهارشنبه 26 تیرماه در نشست خبری سخن می‌گفت، با اشاره به تعطیلی یکی دو سینما در گذشته نه چندان دور در اصفهان، تاکید کرد: در حال حاضر اکران فیلم‌های سینمایی در ۱۲ سینمای استان انجام می‌شود که با اضافه شدن سینماهای جدید در شهرستان‌های خمینی شهر، شهرضا، اصفهان، گلپایگان، سمیرم، دهاقان، اردستان و نطنز، به طور میانگین ۳ هزار صندلی جدید به ظرفیت این مراکز اضافه می‌شود.

وی افزایش دو برابری گنجایش سینما‌ها و کاهش سرانه صندلی سینما به یک صندلی برای هر ۷۵۰ نفر را از دیگر مزایای افتتاح سینماهای جدید عنوان کرد و ادامه داد: برخی از این سینما‌ها در سه چهار سال گذشته ساخته شده، اما امکانات فنی و تجهیزات مورد نیاز در آن‌ها وجود نداشت که تا شهریورماه امسال، همگی تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهند شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همچنین با اشاره دغدغه ارشاد برای برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: سال‌های گذشته این نمایشگاه در اواخر اسفند برگزار می‌شد در حالی که ماه‌های آخر سال وضعیت اقتصادی مردم مناسب نیست و بیشتر درگیر خریدهای شب عید هستند، بنابراین کمتر ذهنشان متوجه خرید کتاب می‌شود.

وی فروش بالای ۶۰۰ میلیونی نمایشگاه کتاب در مدت پنج شش روز برگزاری را نشان دهنده موفقیت آن دانست و تاکید کرد: تلاش ما این بود که نمایشگاه کتاب امسال در نیمه مهرماه برگزار شود اما به دلیل برخی مشکلات به چهارم تا نهم شهریور موکول شد که نسبت به اسفندماه زمان بهتری است.

حجت الاسلام قطبی افزود: یکی از دغدغه‌های بزرگ ارشاد برای برگزاری نمایشگاه کتاب امسال، تامین هزینه‌های آن است بودجه لازم برای برگزاری این نمایشگاه ۴۰۰ میلیون تومان است که شامل اجاره مکان، عوامل اجرایی، حمل و نقل و تخفیفات خرید کتاب است که در صورت عدم همکاری مسئولان استان و ملی ممکن است نتوانیم نمایشگاه را برگزار کنیم.

وی همچنین از رایزنی با شورای شهر برای معافیت اماکن فرهنگی از عوارض ساخت و ساز و تبدیل مسکونی به تجاری و یا عوارض سالیانه خبر داد و گفت: این پیشنهادر در کمیسیون فرهنگی شورا به تصویب رسیه و به زودی در صحن علنی مطرح خاهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز