خبرگزاری کار ایران

بازار طلای اصفهان نیمه تعطیل شد

این تصمیم در واکنش به ثابت نبودن قیمت و برای جلوگیری از ضرر و زیان فعالان این صنف گرفته شده است و به نظر می‌رسد تا اوایل هفته آینده مشکل حل شود و بازار به شرایط عادی خود برگردد.

ایلنا - اصفهان: توقف خرید و فروش و قیمت گذاری واکنش زرگران اصفهانی به نوسان و جهش چشمگیر قیمت در روزهای گذشته بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این روز‌ها کمتر مسئول صنفی یا دولتی حاضر به اظهار نظر درباره بازار سکه و طلا می‌شود، اما مشاهدات عینی مردم از بازار حکایت از آن دارد که طلاسازان و طلا فروشان، برای آنکه در این بازار شکننده زیان نکنند، خرید و فروش را متوقف کرده‌اند تا زمانی که روند رو به رشد قیمت‌ها که این هفته به اوج رسید، متوقف شده و بازار دوباره به وضع عادی برگردد.

بنابراین در یکی دو روز گذشته، طلا‌فروشان تابلوهای دیجیتالی و دستی اعلام قیمت خود را برداشتند و از اعلام نرخ‌های روز خودداری کردند، در حالی که رکورد شکنی‌های تمام نشدنی قیمت طلا، بسیاری از مردم را به فکر خرید و یا فروش این کالا انداخته است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان نیز در گفتگو با ایلنا، موضوع توقف خرید و فروش در بازار طلای اصفهان را تایید کرد و گفت: این تصمیم در واکنش به ثابت نبودن قیمت و برای جلوگیری از ضرر و زیان فعالان این صنف گرفته شده است.

هوشنگ شیشه بران با اظهار بی‌اطلاعی از نرخ روز سکه و طلا در بازار اصفهان گفت: به نظر می‌رسد تا اوایل هفته آینده مشکل حل شود و بازار به شرایط عادی خود برگردد.

وی که معتقد است قیمت طلا به سه عامل نرخ اونس جهانی، عرضه و تقاضا و ارز توافقی بستگی دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده شمش تولیدی طلای کشور وارداتی است، رشد قیمت ارز در روزهای گذشته، موجب جهش قابل توجه نرخ شمش وارداتی شده است.

ناهید شفیعی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز