خبرگزاری کار ایران

هنرهای سنتی اصفهان روز به روز زنده‌تر می‌شوند

این تفکر در استان جاریست که اصفهان را به شکوه گذشته بازگرداند/ در زمان حاضر نیز هنرهای سنتی در اصفهان به فراموشی نرفته بلکه روز به روز برای مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی زنده‌تر می‌شود.

ایلنا - اصفهان: استاندار اصفهان با اشاره به اینکه تولید ۵۴ هنر دستی ممهور به استاندارد جهانی یونسکو در این خطه، تاکید کرد: در زمان حاضر نیز هنرهای سنتی در اصفهان به فراموشی نرفته بلکه روز به روز برای مقاومت در برابر تهاجم فرهنگی زنده‌تر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علیرضا ذاکر اصفهانی شامگاه چهارشنبه در دیدار با هیات رسانه‌ای روسی، گفت: اصفهان فرا‌تر از یک استان صرف تاریخی، مجموعه و کلیتی از تاریخ، فرهنگ، هنر، معماری، حوزه تمدنی، حوزه صنعتی، علمی، عرصه کشاورزی با جذابیت‌های طبیعی و تاریخی است.

وی با اشاره به سابقه درخشان اصفهان در عصر اسلامی تاریخ ایران بویژه دوره‌های آل بویه، سلجوقیان و صفویان، افزود: اکنون نیز همچنان این تفکر در استان جاریست که اصفهان را به شکوه گذشته بازگرداند.

استاندار اصفهان، شکل گیری و ریشه دار شدن جلوهای گوناگون هنر در اصفهان را مربوط به دوره‌های تاریخی گذشته دانست و ادامه داد: امروز نیز همچنان این هنر‌ها در هنر مدرن مانند تئا‌تر و سینما اثرگذار هستند.

وی با اشاره به وجود دو مکتب موسیقی شاخص در کشور گفت: یکی از این دو مکتب مکتب اصفهان است و استادانی جاوید مانند استاد حسین شهناز، جلیل شهناز، حسن کسایی و جلال الدین تاج اصفهانی از این مکتب سر برآورده‌اند.

ذاکر اصفهانی با اشاره به هدف ارزشمند هیات روس برای اختصاص موضوع مجله خود به دستاوردهای اقتصادی استان‌های ایران گفت: تاکنون دو عامل موجب ضعف در روابط تجاری و اقتصادی ایران و روسیه شده که بخشی به غفلت ما برمی گردد و ممکن است ناشی از انگیزه ضعیف تجار ایرانی برای صادرات باشد و بخشی به دشمنان ایران که همواره سعی کرده‌اند چهره تیره‌ای علیه ایران در بیرون از کشور بسازند.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان با شهر سن پطرزبورگ روسیه خواهرخوانده است، ابراز امیدواری کرد: انتشار این شماره فصلنامه تجارت با ایران با محوریت اصفهان، سرآغاز فصل تازه‌ای از روابط فرهنگی و تجاری دو کشور ایران و روس در قالب توسعه گردشگری، صادرات و واردات دوجانبه و سرمایه گذاری در پروژه‌های سودآور اقتصادی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز