خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان:

نیمی از جمعیت حیات وحش کشور، روزهای سختی سپری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۶۵

نزدیک به نیمی از جمعیت حیات وحش شاخص شامل کل و بز، آهو و قوچ و میش کشور در زیستگاه‌های استان اصفهان زیست می‌کنند و این یک سرمایه ملی تلقی می‌شود.

ایلنا: خشکسالی و دمای بالای هوا باعث کم آبی در چشمه‌ها و آبشخور‌ها شده است و به همین دلیل هم اکنون جمعیت حیات وحش استان در زیستگاه‌ها به سختی زیست می‌کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اعلام این مطلب، گفت: با این وجود عملیات آبرسانی به وحوش با سرعت در حال انجام است و تاکنون هیچگونه تلفاتی در این خصوص به وجود نیامده است.

کیومرث کلانتری با اشاره به اینکه ۲ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی استان اصفهان تحت عنوان مناطق چهارگانه و شکار و تیراندازی ممنوع توسط محیط بانان حفاظت و مدیریت می‌شود، افزود: گونه‌های حیات وحش نیز در این مناطق از سلامت لازم برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در این برهه از زمان که گرما طاقت فرسا شده از کسانی که در اطراف عرصه‌های طبیعی استان سکونت دارند در خواست می‌کنیم حفاظت از گونه‌های حیات وحش که برای رفع تشنگی به مزارع و کشت‌های سبز روی می‌آورند، همکاری کنند.

مدیر کل محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: نزدیک به نیمی از جمعیت حیات وحش شاخص شامل کل و بز، آهو و قوچ و میش کشور در زیستگاه‌های استان اصفهان زیست می‌کنند و این یک سرمایه ملی تلقی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز