خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

یک میلیارد متر مکعب آب باید به اصفهان انتقال باید

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۷۸

گرمایش جهانی تاثیرات خود را بر روی اصفهان گذاشته و دمای استان را ۲ درجه نسبت به سال‌های گذشته افزایش داده است.

ایلنا: مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه بیشتر کار‌شناسان برای انتقال آب به این استان متفق‌القول هستند، گفت: نزدیک به یک میلیارد متر مکعب آب باید به اصفهان انتقال داده شود به همین دلیل بهره‌برداری از تونل‌های اول، دوم و سوم کوهرنگ و تونل چشمه لنگان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، منصور شیشه فروش در جلسه هم اندیشی مدیریت بحران آب استان اصفهان افزود: به دلیل نبود مدیریت واحد بر رودخانه زاینده‌رود، برداشت‌ها از این رودخانه به حداکثر خود رسیده است همچنین با تبدیل بارش‌های از برف به باران، بحران کم آبی شدت یافته که باید آن را مدیریت کنیم.

وی دلیل استقرار صنایع بزرگ در کنار اصفهان را نیز فراوانی آب دانست و گفت: مدیریت صحیح مصرف در صنعت، کشاورزی و شرب و ایجاد صنایع پاک و کم مصرف، از استراتژی‌های که برای صرفه جویی آب در اصفهان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تلاش مدیریت استان برای رفع کمبودهای آبی افزود: سال گذشته ۱۳ پرواز برای باروری ابر‌ها با پاشیدن پودر نقره در اصفهان صورت گرفت که سبب افزایش ۱۰ تا ۱۲ درصدی بارندگی‌ها در این استان شد.

وی بر اساس طرح جامع آمایش سرزمین در استان اصفهان، گفت: یکی از تهدیدهای پیش روی استان ۱۷ کانون گرد و غبار است که از اکنون نیز باید گاوخونی را به آن اضافه کنیم.

شیشه فروش همچنین ناهنجاری‌های اقلیمی را سبب کاهش منابع آبی کاهش اعلام کرد و افزود: گرمایش جهانی تاثیرات خود را بر روی اصفهان گذاشته و دمای استان را ۲ درجه نسبت به سال‌های گذشته افزایش داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز