خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان:

وضعیت استانداردسازی مصالح ساختمانی اصفهان تامل برانگیز است

کد خبر : ۹۳۸۰۰

با توجه به وضعیت تامل برانگیز استاندارد سازی مصالح ساختمانی در استان اصفهان، اداره کل استاندارد حجم نظارت‌ها و بازرسی‌های لازم را گسترش داده است.

ایلنا: مدیرکل استاندارد استان اصفهان از نظارت همه جانبه بر ۳۲ قلم مصالح ساختمانی اصلی که در بازار خرید و فروش می‌شود خبر داد و گفت: تاکنون تعداد زیادی از واحدهای متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، اما در مورد استاندارد سازی و کیفیت محصولاتی چون تیرچه سقفی، بلوک سیمانی و حتی انواع آجر با مشکل روبرو هستیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، شفیعی با اشاره به پلمپ یک واحد متخلف تولید آجر به دلیل جعل علامت و تولید غیراستاندارد، افزود: با توجه به اجباری بودن استاندارد در مصالح ساختمانی و نقش برجستهٔ انواع آجر در کیفیت، استحکام و مرغوبیت ساختمان‌ها، اداره کل استاندارد استان اصفهان نظارت مستمر و ویژه‌ای را بر واحد‌های تولید کننده آجر اعمال نموده و با توجه به وضعیت تامل برانگیز استاندارد سازی مصالح ساختمانی در استان اصفهان، حجم نظارت‌ها و بازرسی‌های لازم را گسترش داده است.

وی نتیجه نظارت همه جانبه بر ۳۲ قلم مصالح ساختمانی اصلی که در بازار خرید و فروش می‌شود را شناسایی تعداد زیادی از واحد‌های متخلف دانست و تصریح کرد: این واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و برای جرایم این واحد‌ها تا ۱۰ میلیون تومان جریمه و حتی حکم زندان نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اهمیت موضوع استاندارد سازی مصالح ساختمانی و رابطه مستقیم آن با سلامت انسان‌ها، گفت: برای کنترل همه جانبه و موثر مصالح ساختمانی دو راهکار پیش رو داریم، یکی آزمایش و نظارت در محل تولید که توسط اداره کل استاندارد صورت می‌گیرد و دیگری نظارت بیشتر مهندسین ناظر سازمان نظام مهندسی و سایر ارگان‌های دست اندرکار ساخت و ساز استان که در مرحله ساخت و پس از ساخت بر نحوه استفاده از مصالح ساختمانی نظارت می‌کنند تا به این ترتیب مصالح غیراستاندارد و بدون کیفیت اجازه ورود به بازار را پیدا نکند.

شفیعی خواستار همکاری دیگر متولیان دولتی در بخش ساخت و ساز مانند اداره کل راه و شهر سازی، سازمان صنعت معدن تجارت و سازمان نظام مهندسی با اداره کل استاندارد شد و افزود: بازرسان استاندارد استان اصفهان، هنگام بازرسی از واحد‌های تولید انواع آجر، متوجه فعالیت غیر قانونی یکی از واحد‌ها شده و پس از بازرسی، نسبت به پلمپ خط تولید و تولیدات غیر استاندارد آن واحد اقدام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز