خبرگزاری کار ایران

مرتضی ریحانی کارگردان و طنز پرداز اصفهان:

اصفهان نیازمند یک سلف سرویس فرهنگی و هنری است

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۶۷

کارگردان ونویسنده رویای پدربزرگ گفت: خانواده ها درشرایط موجود نیاز به روحیه بخشی و شادی دارند چرا که اگر تک تک اعضا یک خانواده با آن محصول فرهنگی که به آن علاقه دارند شاد شوند ما درجامعه با خانواده های شادتری طرف هستیم که کمتر دچارآسیب های جاری جامعه است.

ایلنا: کارگردان و نویسنده رویای پدربزرگ گفت: خانواده‌ها درشرایط موجود نیاز به روحیه بخشی و شادی دارند، چرا که اگر تک تک اعضا یک خانواده با آن محصول فرهنگی که به آن علاقه دارند شاد شوند ما درجامعه با خانواده‌های شادتری طرف هستیم که کمتر دچارآسیب‌های جاری جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان مرتضی ریحانی در ادامه افزود: متولیان فرهنگی اصفهان به واسطه شکل و شمایل فرهنگی که این شهر دارد لازم است در روزهای تابستان با برنامه ریزی‌های دقیق و حساب شده جشن‌ها و جنگ‌های متعددی را در سطح شهر ایجاد کنند و بدین ترتیب فرهنگ و روحیه تفریح خانوادگی را در لایه‌های مختلف جامعه تزریق کنند.

کارگردان نویسنده طنز‌پرداز اصفهانی ایجاد و ادامه دادن چنین برنامه‌هایی را در راستای تاسیس یک سلف سرویس فرهنگی برای شهری مثل اصفهان ضروری دانست.

وی همچنین اضافه کرد: چندی پیش مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان میزبان مراسمی تحت عنوان شب‌های شیدایی بود که این را می‌توان شروعی برای یک جریان ادامه دار در جهت آن تعریف سلف سرویس فرهنگی قلمداد کرد و از آن به عنوان نمونه پایلوت جهت اجرای برنامه‌هایی از این دست آموخت.

ریحانی با گلایه از افتراق موجود بین اهالی تئاتر در اصفهان اماکن فرهنگی را یکی از شیوه‌های نزدیک کردن گروه‌های تئاتری به هم مطرح کرد و افزود: اگر گروه‌های تئاتری در تمام طول تابستان به مناسبت‌های مختلف در اماکن گوناگون شهر بتوانند در کنار هم کار اجرا کنند قطعا این اختلاف‌ها کمرنگ‌تر خواهد شد.

وی در تشریح این مسئله بیان داشت: اگر در یک برنامه جنگ مانند که غیر رقابتی است گروه‌های مختلف کارهای متفاوتی را روی صحنه ببرند هم مخاطبان با سلایق مختلف لذت خواهند برد و هم گروه‌ها دریک فضای غیر رقابتی و غیرجشنواره‌ای و دوستانه ایراد کار یکدیگر را شناسایی کرده و به هم انتقال می‌دهند و این مهم تنها در برپایی چنین مراسمی میسر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز