خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

دستگیری اعضای شركت هرمی گلدكوئیست در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۷۰

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری 18 نفر از اعضای شركت هرمی گلدكوئیست كه با فریب و اغفال شهروندان اقدام به جذب سرمایه‌ای بالغ بر بیش از یك میلیارد ریال كرده بودند خبر داد.

ایلنا: فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری 18 نفر از اعضای شركت هرمی گلدكوئیست كه با فریب و اغفال شهروندان اقدام به جذب سرمایه‌ای بالغ بر بیش از یك میلیارد ریال كرده بودند خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سردار «عبد الرضا آقاخانی» با بیان این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه تعدادی از اعضاء و سر شاخه‌های شرکت هرمی گلدکوئیست با اجاره یک منزل و دایر کردن دفتری در یکی از مناطق شرق اصفهان اقدام به فعالیت در زمینه عضو گیری و آموزش افراد زیر مجموعه خود می‌کنند موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی پلیس مرکز استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران پس انجام تحقیقات گسترده و کسب اطمینان از درستی موضوع با هماهنگی مقام قضایی در عملیاتی ویژه و غافلگیرانه وارد محل شده و ۱۸ تن از اعضاء شرکت هرمی را دستگیر کردند افزود: مته‌مان در تحقیقات صورت گرفته عنوان داشتند که فریب افراد بالادستی خود را خورده و هریک مبلغ ۵۰ میلیون ریال بابت عضو شدن پرداخت کرده و با آموزش‌هایی که فراگرفته بودند اقدام به عضو گیری برای شرکت در این شهر می‌کردند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در بازرسی از محل تعدادی دفتر و جزوه مربوط به کلاسهای توجیهی و آموزش شرکت‌های هرمی و..، یک دستگاه کیس کامپیو‌تر و چهار فلش مموری حاوی اطلاعات در خصوص شرکت‌های هرمی کشف شد.

سردار آقاخانی با بیان اینکه دستگیر شدگان سرمایه‌ای بالغ بر بیش از یک میلیارد ریال جذب این شرکت کرده بودند بیان داشت: با تحقیقات مقدماتی از دستگیر شدگان که بیشتر آنان ساکن استان‌های همجوار بودند، مشخص شد این افراد با هدف سرمایه گذاری در یکی از شرکت‌های بزرگ در اصفهان با راهنمایی دوستان خود به این محل آمده‌اند که پس از ورود به محل تحت فشارهای روانی قرار گرفته و مجبور به عضو گیری می‌شدند.

رییس پلیس استان اصفهان گفت: متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند که هم اکنون تمامی آن‌ها با قرار صادره تحت بازداشت موقت به سر می‌برند.

وی خاطر نشان کرد: پلیس با اشرافیت کامل خود بر روی فعالیت این گونه شرکت‌ها و اعضای آن‌ها مبارزه جدی و قاطعی را انجام می‌دهد اما علیرغم این گونه موارد هنوز فعالیت این شرکت‌ها با عناوین جدید و مختلف ادامه دارد که لازم است تا با اطلاع رسانی دقیق و شفاف از گرایش مردم به این سمت جلوگیری کرد.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه‌ تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که فقط ۲درصد از اعضای شرکت‌های هرمی سود کلان می‌برند و ۹۸ درصد دیگر اعضا یا سود نمی‌برند یا سودشان بسیار اندک است خاطرنشان کرد: اما آنان که ضرر می‌کنند و به نوعی مالباخته هستند اکثریت اعضا را تشکیل می‌دهند.

وی در پایان گفت: شماره تلفن ۱۱۰ مرکز فوریت‌های پلیسی به صورت شبانه روز آماده دریافت اطلاعات مردمی برای ایجاد بستر امنیت و آرامش در جامعه است و نیروهای پلیس اصفهان با همکاری و تعامل خوب مردم مقتدرانه با مجرمان برخورد قانونی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز