خبرگزاری کار ایران

اصفهان با ۱۱۰ هزار امدادگر در مدیریت بحران می‌درخشد

با توزیع ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در میان بخش‌های مختلف مدیریت بحران، اصفهان برای مقابله باهرگونه بلایای طبیعی، آمادگی لازم را دارد.

ایلنا- اصفهان: مدیرکل مدیریت بحران استانداری از برتری اصفهان برای سومین سال پیاپی در زمینه مدیریت بحران کشور خبر داد و گفت: این استان با وجود ۱۱۰ هزار امدادگر آموزش دیده، در کشور خوش درخشیده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، منصور شیشه فروش عصر شنبه در در جلسه شورای مدیریت بحران استان اصفهان که به مناسبت هفته کاهش بلایای طبیعی در استانداری اصفهان برگزار شد، خاطرنشان کرد: ایران از نظر وقوع بلایای طبیعی، در جایگاه پنجم آسیا و دهم جهان قرار دارد.

وی با اشاره به همکاری و هماهنگی مسوولان و مردم استان برای کاهش بلایا و حوادث طبیعی گفت: حادثه همیشه بلا نیست و جزو لاینفک طبیعت به شمار می‌رود اما دخالت بشر می‌تواند آنرا تبدیل به بلا کند.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان با بیان اینکه اصفهان جانشین سازمان مدیریت بحران در کشور است، گفت: طرح جامع مدیریت بحران استان توسط دانشگاه صنعتی در حال تهیه است.

وی از موضوعات در دستور کار مدیریت بحران استان را خشکسالی‌های اخیر دانست و افزود: کنترل آفت‌های گیاهی، بیماریهای سالک، تب کنگو، برگزاری ۱۲همایش بزرگ علمی و انجام طرح زوج و فرد خودرو‌ها، از دیگر اقدامات مدیریت بحران اصفهان در همکاری دیگر دستگاه‌ها بوده است.

شیشه فروش همچنین، رتبه ممتاز برگزاری مانور در کشور را مربوط به اصفهان اعلام کرد و گفت: با اعتباری که به بدنه مدیریت بحران استان تزریق شد، بیش از یک هزار پروژه برای آمادگی و مقابله سازی با حوادث اجرا شد.

اصفهان آمادگی مقابله با هرگونه بلایای طبیعی را دارد

استاندار اصفهان نیز در این جلسه، با اشاره به توزیع ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در میان بخش‌های مختلف مدیریت بحران گفت: با این شرایط، اصفهان برای مقابله باهرگونه بلایای طبیعی، آمادگی لازم را دارد.

علیرضا ذاکر اصفهانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اصفهان، جانشین تهران در زمان وقع حوادث طبیعی است، طرح جامع ایمنی شهر‌ها در دستور کار مدیریت استان قرار گرفته و برای اجرای آن، همه دستگاههای استان همکاری می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم حضور و همکاری مردم برای کاهش اثرات بلایای طبیعی، گفت: باید برای انسان و محیط بیرون تعامل سازنده وسازگاری ایجاد کرد که هر لحظه برای حوادث طبیعی آماده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز