خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل ذوب آهن خبر داد:

روند صعودی ذوب آهن با سود 150 میلیاردتومانی در سه ماهه اول امسال

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۱۷

به احتمال بسیار زیاد ذوب آهن امسال به تولید 2 میلیون و600 هزار تن می رسد که این میزان تولید، یک میلیون تن بیشتر از سال گذشته است.

ایلنا: سعد محمدی از سود ۱۵۰ میلیاردتومانی ذوب آهن در سه ماهه اول امسال خبرداد و گفت: ‌ سود شرکت در سه ماهه دوم سالجاری روند بهتری می‌یابد چرا که در سه ماهه اول تنها کوره شماره یک فعالیت داشت اما هم اکنون کوره یک و ۳ در حال تولید هستند و کوره ۲ نیز از طی روزهای آینده به تولید می‌رسد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، وی در کنفرانس خبری با حضور تعدادی از اصحاب رسانه‌های کشور و استان اصفهان ضمن بیان مطلب فوق گفت: تولید روزانه چدن در سه ماهه اول امسال را حدود ۴۲۰۰ تن اعلام نمود وافزود: این رقم هم اکنون به ۵۷۰۰ تا ۵۸۰۰ تن رسیده است و با توجه به راه اندازی قریب الوقوع کوره بلند شماره ۲، ‌ تولید روزانه چدن در ذوب آهن طی ماه‌های آینده به ۸ هزار تن می‌رسد.

سعد محمدی تصریح کرد: به احتمال بسیار زیاد ذوب آهن امسال به تولید ۲ میلیون و۶۰۰ هزار تن می‌رسد که این میزان تولید، یک میلیون تن بیشتر از سال گذشته است.

مدیر عامل ذوب آهن با اشاره به راه اندازی باتری شماره ۳ کک سازی وصرفه جویی قابل ملاحظه در قیمت تمام شده محصولات ذوب آهن گفت: از ابتدای سال جاری استفاده از کک داخلی در کوره‌ها را آغاز کردیم و هم اکنون در کوره شماره ۳ به میزان ۵۰ درصد از کک داخلی استفاده می‌شود که امیدواریم این روند در هر سه کوره دنبال شود.

سعد محمدی با اشاره به راه اندازی دو نیروگاه ۵۵ مگاواتی در ذوب آهن طی سال گذشته گفت: هم اکنون ۴۵ مگاوات برق مازاد شرکت به شبکه برق کشور فروخته می‌شود که بزودی در بورس انرژی عرضه می‌شود.

وی در ادامه به طرح طبقه بندی مشاغل در ذوب آهن اشاره کرد وافزود: با توجه به خصوصی شدن این شرکت ضرورت برخورداری از نگرش جدید مدیریتی وهمچنین تغییر ساختار شرکت حس می‌شود که این تغییرات با طرح طبقه بندی مشاغل آغاز شده است.

در سال ۱۳۹۷ به تولید سالانه ۶ میلیون تن می‌رسیم

سعد محمدی برنامه کنونی ذوب آهن را دستیابی به تولید ۳ میلیون و۲۰۰ هزار تن در سال ۹۳ و۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۹۴ ذکر کرد و گفت: برای میان مدت نیز در مرحله اول به دنبال این هدف هستیم که با افزایش ظرفیت طرح قائم از ۱۵۰ به ۶۰۰ هزار تن، ظرفیت تولید ذوب آهن را به بیش از ۴ میلیون تن برسانیم و در مرحله بعد با اجرای یک طرح توسعه عمده، ‌افزایش تولید ۲ میلیون تنی برای این شرکت رقم می‌خورد تا میزان ظرفیت تولید ذوب آهن حداقل به ۶ میلیون تن برسدکه این امر در سال ۹۷ امکان تحقق دارد.

تن‌ها تولید کننده مقاطع سنگین در کشور هستیم

وی افزود: یکی دیگر از اهداف اصلی ذوب آهن، حرکت به سمت تولید محصولات سنگین (تیر آهن‌های بالای سایز ۲۷) است که درصنایع مختلف از جمله در پارس جنوبی استفاده می‌گردد وهم اکنون این محصولات از خارج وارد می‌شود.

این در حالی است که ذوب آهن تنها شرکتی است که امکان تولید این محصولات در ایران را داردومی تواندکشور را از واردات این محصولات بی‌نیاز سازد.

سعد محمدی به مقوله تولید ریل نیز اشاره کرد وگفت: هم اکنون امکان تولید ریل U۳۳ (هر متر ریل دارای ۳۳ کیلوگرم وزن) را داریم. اما برنامه ما دستیابی به تولید ریل استاندارد یعنی (UIC۶۰) است که هم اکنون از خارج خریداری می‌شود.

مدیر عامل ذوب آهن با اشاره به صادرات ۷۰ میلیون دلاری ذوب آهن در طی ۵ ماه گذشته گفت: اولویت اول ما، تامین نیاز‌های داخلی است اما تولیدات مازاد بر نیاز داخل، ‌ صادر می‌شود.

متخصصین ذوب آهن در خارج از کشور کارخانه فولادی می‌سازند

سعد محمدی توان فنی مهندسی ذوب آهن را بسیار بالا ارزیابی نمود وگفت: این توان بالای فنی باعث شده که به زودی تیمی از متخصصین ذوب آهن برای ساخت کارخانه فولادی به خارج کشور اعزام شوند که این مهم سرفصل تازه‌ای برای ذوب آهن واقتصاد کشور است.

سعد محمدی، سرمایه گذاری در بخش معدن را از جمله دیگر برنامه‌های ذوب آهن عنوان کرد وافزود: یکی از استراتژی‌های اصلی ما کاهش قیمت تمام شده است که برای دستیابی به این هدف طرح مهم PCI (تزریق پودر ذغال به جای کک) را مد نظر داریم وی افزود: زمان بازگشت سرمایه این طرح حدود یکسال و ۲ ماه است وحاصل آن کاهش ۳۰ درصدی مصرف کک است.

هشت طرح برای کاهش مصرف آب و پیوستن به صنایع سبز در سال۱۳۹۳

وی افزود: با توجه به بحران کم آبی، ذوب آهن اصفهان هشت طرح مختلف برای کاهش مصرف آب در دست اجرا دارد که از جمله آن تصفیه پساب‌های موجود در کارخانه است. هر چند کل صنایع اصفهان تنها ۶ درصد آب این استان را مصرف می‌کنند اما ذوب آهن طرح‌های کاهش مصرف آب را با جدیت دنبال می‌کند.

مدیر عامل ذوب آهن گفت: به لحاظ زیست محیطی، با اجرای پروژه‌های مختلف در شرایط خوبی قرار داریم تنها در بخش کنورتور مشکلاتی وجود دارد که پروژه‌ای برای حل این مشکل تعریف شده ودر دست اجرا است. وی افزود: طبق توافق با سازمان حفاظت محیط زیست، ذوب آهن با انجام اقداماتی تا پایان سال ۹۳ به صنعت سبز تبدیل می‌شود.

سعد محمدی به بومی سازی قطعات و تجهیزات در ذوب آهن اشاره کرد و گفت: این مهم منجر به جلوگیری از خروج ارز و اشتغالزایی می‌گردد اما نیاز به آزمون و خطا دارد که باوجود هزینه‌های احتمالی ‌، حرکت ارزشمندی محسوب می‌شود.

وی افزود: ‌ در این راستا توسعه ارتباط با دانشگاه و نهادینه سازی حرکت‌های دانش بنیان هم دنبال می‌شود تا به لحاظ تکنولوژیک با دانش سطح اول دنیا آشنا شده و آن را بکارگیریم. همچنین آموزش نیز در همه سطوح برنامه ریزی شده تا بهره وری مطلوب حاصل گردد.

تیم فوتبال ذوب آهن به جایگاه واقعی خود می‌رسد

مدیرعامل ذوب آهن در خصوص شرایط تیم فوتبال این شرکت در لیگ بر‌تر نیز گفت: زمانی که به ذوب آهن آمدم، تیم فوتبال ما فاصله‌ای ۹ امتیازی با تیم رده بالا‌تر خود داشت اما در هفته‌های پایانی موفق شدیم ۶۶ درصد امتیاز‌ها را جمع آوری کنیم که عملکرد خوبی است.

وی ابراز امیدواری نمود که تیم ذوب آهن به جایگاه واقعی خود در فوتبال کشور بازگردد و افزود: حضور ذوب آهن در مسابقات پلی آف باعث شد تنها ۱۱ روز قبل از آغاز لیگ سیزدهم، حضورمان در لیگ بر‌تر قطعی شود که این امر لطمات زیادی به ما زد. یک تیم برای حضور در لیگ نیاز به ۸۵ جلسه تمرین دارد که ۴۵ جلسه از آن هم باید بدنسازی باشد. در واقع تیم ما فرصت بدنسازی نداشت و استراحت هم نکرد لذا همینطور که در مسابقات قبلی مشاهده شد در دقایق پایانی توان بازیکنان ما بسیار کم می‌شود مانند بازی با تراکتورسازی که ۲ گل در دقایق ۹۰ و ۹۲دریافت کردیم.

سعد محمدی با دفاع از لوکا بوناچیچ، وی را یک سرمربی آشنا با مسائل فوتبال وفرهنگ ایران دانست و افزود: ‌ لوکا دانش فنی لازم برای موفقیت در لیگ بر‌تر را دارد و شرایط تیم ما از هفته هشتم بهتر خواهد شد چرا که به دلیل تمرینات تیم ملی لیگ تعطیل می‌شود و فرصت داریم تا برخی مشکلات فنی تیم را رفع نماییم. ضمن اینکه از یک روان‌شناس هم بهره خواهیم برد.

در پایان این نشست خبری با حضور مدیرعامل ذوب آهن و اصحاب رسانه از سید محمد جواد موسوی فرزند تلاشگر ذوب آهنی که موفق به کسب رتبه سه کنکور سراسری در رشته ریاضی فیزیک شد تجلیل به عمل آمد.

ضمناً قبل از برگزاری این نشست خبری، ‌ خبرنگاران رسانه‌های جمعی به منظور آشنایی با آخرین دستاوردهای ذوب آهن اصفهان از خط تولید این شرکت از جمله پروژه‌های کک سازی، کوره بلند و نورد ۳۵۰ بازدید نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز