خبرگزاری کار ایران

یک بازیگر تئاتر در اصفهان:

خصوصی شدن فرشچیان راه رفیق‌بازی را بست

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۳۵

خصوصی شدن مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان راه رفیق‌بازی را در تئاتر بست و این مهم‌ترین اتفاق از ابتدای سال تاکنون است.

ایلنا: یک بازیگر تئا‌تر اصفهانی گفت: خصوصی شدن مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان راه رفیق بازی را در تئا‌تر بست و این مهم‌ترین اتفاق از ابتدای سال تاکنون است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مرتضی ریحانی در تشریح این موضوع گفت: طی این سال‌ها مجتمع فرشچیان گرچه به ظاهر قرار بود برای اهالی تئا‌تر باشد، ولی برای همه تئاتری‌ها نبود و صرفا عده خاصی می‌توانستند به اجرا در فرشچیان برسند و همین مسئله این مجموعه مهم را به عنوان یک پتانسیل از دست رفته برای همه معرفی کرده بود.

وی ادامه داد: با تغییرات مدیریتی که در بدنه این مجموعه از ابتدای سال تاکنون رخ داد می‌بینیم که فرشچیان می‌تواند در اختیار همه گروه‌های تئاتری باشد و نه عده‌ای خاص برای کارهایی خاص.

ریحانی با ابراز خرسندی از حضور بخش خصوصی در این زمینه اظهار داشت: بخش خصوصی که دغدغه فرهنگی داشته باشد می‌تواند گره گشای مشکلات تئا‌تر و باز کننده گره‌های کور این هنر در اصفهان باشد، چرا که هم نگاه هنری دارد و هم نگرش اقتصادی و تلفیق این دو می‌تواند گیشه‌های کم رونق و راکد تئا‌تر اصفهان را که در ادارات زمینگیر شده، رونق دوباره بخشد.

کارگردان نمایش رویای پدربزرگ در ادامه عدم هماهنگی بین گروه‌های تئاتری و برخی اعمال سلیقه‌ها توسط نهادهای صادر کننده مجوز را یکی از آفت‌های بزرگ نمایش اصفهان دانست.

ریحانی همچنین بیان داشت: مخاطب اصفهانی و نسلی که بزرگانی چون «ارحام صدر» را بر پرده نمایش دیده بود، هنوز هم زنده است و حیات دارد، ولی به سالن‌ها نمی‌آید، چرا که بسیاری از تئاتری‌ها با خاص کردن نمایش‌ها و یا به اسم مخاطب خاص کارهایی را روی صحنه می‌برند که شاید خودشان هم ازآن‌ها چیزی سر در نمی‌آورند. همین ندانستن‌ها هم مخاطبان را فراری داده و تعریف هنر مردمی و نمایش‌های عامه‌پسند را ذبح کرده و هم سلیقه بازبین‌ها را دچار تردید کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز