خبرگزاری کار ایران

سفیر اندونزی در اتاق بازرگانی استان البرز:

البرز از توانمندی‌های زیادی در حوزه‌های مختلف تجارت و صنعت برخوردار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۴۲

ما نمی‌خواهیم شانس مجدد و اطمینانی را که در روابط تجاری بین دو کشور ایجاد شده از دست بدهیم/علت اصلی سردی روابط تجاری بین دو کشور و عدم حضور موثر کالاهای ایرانی در اندونزی، هجوم کالاهای ارزان قیمت چین و هند است.

ایلنا: ایران و اندونزی روی هم یک جامعه ۳۳۰ میلیون نفری را تشکیل می‌دهند، که می‌توان به نحو مطلوبی از این قابلیت و پتانسیل، در جهت پیشبرد روابطی راهبردی در حوزه‌های مختلف، به خصوص برقراری روابط تجاری پویا و هدفمند استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اتاق بازرگانی استان البرز، سفیر اندونزی با بیان این مطلب در جمع تجار، بازرگانان و صنعتگران البرزی و اندونزیایی گفت: اگر دو کشور بتوانند همکاری و روابط تجاری بی‌واسطه‌ای را بدون حضور کشور ثالث با یکدیگر برقرار کنند، در آینده‌ای نزدیک می‌توان خروجی قابل قبولی از فعالیت‌های تجاری، اقتصادی بین دو کشور متصور شد.

دیان ویر نجوریت در ادامه با بیان این مطلب که دو کشور تاکنون فرصت‌های زیادی را در حوزه روابط تجاری از دست داده‌اند، اظهار داشت: ایران و اندونزی بیش از ۶۰ سال است که روابط دوستانه‌ای با هم دارند، ولی متاسفانه این روابط بیشتر سیاسی بوده تا اقتصادی، به همین خاطر ما متوجه شدیم که باید روابط ویژه‌ای را در حوزه تجارت خارجی با ایران برقرار کنیم که همین نیاز، منجر به تشکیل کمیته ویژه و مشترک ایران و اندونزی، متقارن با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران شد.

وی در ادامه با ابراز خوشحالی از انتخابات ریاست جمهوری ایران افزود: بیشتر کشورهای دنیا و به خصوص اندونزی، نسبت به انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران خوشبین و امیدوار هستند و ما هم این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که بتوانیم در حوزه‌های مختلف تجاری، فرهنگی و گردشگری روابط قابل قبول و هدفندی برقرار شود.

 

استان البرز ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالایی در حوزه‌های مختلف صنعتی و تجاری دارد

سفیر اندونزی، با بیان این مطلب که ما نمی‌خواهیم شانس مجدد و اطمینانی را که در روابط تجاری بین دو کشور ایجاد شده از دست بدهیم با اشاره به توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود بین دو کشور، بیان داشت: بعد از بازدیدی که هیئت تجاری اندونزی از حوزه‌های مختلف تجاری و صنعتی پایتخت ایران انجام داد، متوجه پتانسیل‌های بالای تجاری و صنعتی در استان همجوار پایتخت ایران، البرز شدیم، که به همین خاطر تصمیم گرفتیم که به منظور بازدید از توانمندی‌ها و قابلیت‌های این استان به البرز سفر کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به گله‌مندی نایب رئیس خانه صنعت و معدن استان البرز در خصوص عدم درک متقابل دو طرف در حوزه تجارت خارجی و برقراری یک روابط برد – برد بین دو کشور گفت: علت اصلی سردی روابط تجاری بین دو کشور و عدم حضور موثر کالاهای ایرانی در اندونزی، هجوم کالاهای ارزان قیمت چین و هند به سایر کشورهای دنیا و به خصوص به اندونزی است، که با سیستم‌های تهاجمی سعی در تصاحب بازارهای هدف در کشورهای دیگر دارند.

وی ادامه داد: تجار ایرانی هم باید با صبر و یک برنامه ریزی هدفمند، برای حضور موفق در بازار اندونزی دست به کار شوند.

 

کشور اندونزی جایگزین مناسب برای گردشگران ایرانی

دیان ویر نجوریت، در ادامه با دعوت از گردشگران ایرانی برای سفر به کشور متبوعش گفت: کشور اندونزی میزبان و جایگزین مناسبی، حتی نسبت به کشورهای همجوار ایران، برای استقبال از گردشگران ایرانی می‌تواند باشد.

وی در پایان ضمن دعوت از فعالان اقتصادی ایران و به خصوص استان البرز، به منظور شرکت در نمایشگاه اقتصادی، بازرگانی که در مهر ماه در این کشور برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد این دیدار‌ها سرفصل و سر آغاز مناسبی در روابط تجاری بین دو کشور باشد.

گزارش از: شهاب الدین خاکدامن

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز